شماره: 1575 تاریخ : 1390/05/18-12:00:00

فروشگاه فرش دستباف ایران در پکن گشایش یافت

: نخستین فروشگاه فرش دستباف ایران با حضور مهدی صفری سفیر ایران در چین و شماری از فعالان صنعت فرش دوکشور در شهر پکن گشایش یافت.

به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت :   این فروشگاه 1500 متر مربع وسعت دارد که در دو طبقه ضمن معرفی فرش دستباف نفیس کشورمان از استان‌های مختلف، به خریداران و مصرف کنندگان چینی نیز خدمات ارایه می کند.
    در مراسم گشایش این مرکز که در شرق شهر پکن و در نزدیکی چندین مرکز تجاری واقع است، جایگاه فرش دستباف ایران به عنوان کالایی لوکس و با ارزش مورد تمجید قرار گرفت.
    مهدی صفری سفیر ایران در چین پس از گشایش و بازدید از این فروشگاه، بازار چین را برای عرضه فرش دستباف ایرانی یک بازار خوب و با ظرفیت بالا دانست و گفت: چین با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و 350 میلیون نفر یکی از بازارهای خوب صادراتی برای فرش دستباف ایران است.
    وی با اشاره به افزایش قدرت خرید بخش متوسط جامعه چین با جمعیتی بالغ بر 250 تا 300 میلیون نفر گفت: بدون شک توجه به بازار چین به عنوان یک بازار صادراتی برای فرش دستباف ایران می تواند تحرک و رونق خوبی به صادرات فرش ایران ببخشد.
    سفیر ایران در چین با ارایه آمار و ارقامی از رشد صادرات فرش دستباف ایران به چین ظرف هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون صادرات فرش دستباف ایران به چین به حدود شش میلیون دلار می رسد که این رقم پیش از این کمتر از 300هزار دلار بود.
    صفری با بیان این مطلب که با حمایت جدی دولت و به‌ویژه وزارت بازرگانی کشورمان می توان زمینه حضور فرش دستباف ایران در سراسر چین را افزایش داد، خاطر نشان کرد : متاسفانه ما تاکنون از بازار چین به عنوان یک بازار با ظرفیت بالا برای صادرات کالاهای غیرنفتی بویژه صنایع دستی کشورمان غافل بوده ایم و توجه به این بازار حجم مناسبات دوکشور را تا چندین برابر افزایش خواهد داد.
    وی از فرش دستباف، جواهرات، سنگ های تزیینی و قیمتی و صنایع دستی کشورمان به عنوان بخشی از کالاهای غیرنفتی نام برد که در چین خریداران خوبی خواهد داشت.
    صفری با اشاره به صادرات سالانه دست کم 20 هزار نوع کالا از کشورهای مختلف به چین گفت: ایران علاوه بر امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی، توان صادرات کالاهای با کیفیت مناسب در زمینه های مختلف به بازار چین را دارد و همکاری با استان های مسلمان نشین چین نیز می تواند رونق خاصی به مناسبات رو به رشد اقتصادی دوکشور ببخشد.
    افشین فرهنگ نماینده شرکت فرش ایران در چین نیز در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: هدف از گشایش این فروشگاه؛ معرفی فرش دستباف ایران به عنوان یک کالای نفیس و لوکس و باارزش به مردم چین است.
    وی گفت که در ظرف ماههای آینده دیگر فروشگاههای شرکت فرش ایران در شهرهای شانگهای و شینینگ گشایش خواهد یافت.
    آقای ما مدیر فروشگاه فرش دستباف ایران در شهر پکن نیز با ابراز خرسندی از حضور فرش ایران در بازار چین گفت: مردم چین به فرش دستباف ایران به عنوان یک اثر ارزشمند هنری که ارزش اقتصادی نیز دارد، می نگرند.
    وی پیش بینی کرد که فرش دستباف ایران در بازار چین، چشم انداز روشنی داشته باشد.
    حجم مبادلات تجاری ایران و چین در سال 2010 میلادی به حدود 30 میلیارد دلار رسید که پیش بینی می شود این رقم در پایان سال 2011 از مرز 40 میلیارد دلار فراتر برود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1575.bos