شماره: 1574 تاریخ : 1390/05/18-12:00:00

دانشکده خبر؛ میزبان گپ و گفتی از جنس فرش

: عصر دیروز در روز خبرنگار، دانشکده خبر میزبان گفت‌و‌گویی چالشی با موضوع فرش دستباف ایران بود.

 در این نشست که از ساعت 17 تا 19 به طول انجامید، مدیر روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران پاسخگوی پرسش‌های چند ده تن از خبرنگاران و دانشجویان این دانشکده درباره فرش ایرانی و متولی دولتی آن شد.
    ویژگی‌های فرش دستباف ایران، برتری‌های این دستبافته‌ها نسبت به کفپوش‌های ماشینی، ارتباط میان فرش دستباف ایران با دیگر هنرهای این سرزمین، سیر تاریخی تحول و تکامل طراحی و تولید فرش در ایران و نقش دولت به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : در روند تولید تا عرضه این محصول از جمله مواردی بود که حمید کارگر بدانها پاسخ داد.
    کارگر همچنین در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان از چیستی و چرایی ایجاد مرکز ملی فرش ایران سخن گفت و شاخص ترین رخدادها و فعالیت‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر در حوزه هنر- صنعت فرش دستباف را برشمرد.
    وی با رسانه دانستن فرش دستباف، خواستار تصحیح نگاه رسانه‌ای به این مقوله و ترسیم‌گری چهره‌ای واقعی و ارزشمند از این هنر- صنعت اصیل ایرانی شد و از دانشجویان خبر خواست تا نگاه منفی کلیشه‌ای نسبت به فرشبافی را به کناری نهند.
    کارکرد رسانه در پرداختن به وجوه مختلف هنر- صنعت فرش دستباف، نقش روابط عمومی در پیوند رسانه و هنر و شیوه به‌کارگیری آموزه های روزنامه نگاری در تبلیغ و معرفی فرش ایرانی در داخل و خارج از کشور نیز از دیگر مباحث مورد اشاره در این گپ و گفت بود.
    گفتنی است دانشکده خبر در سال 1376 به علت نیاز رسانه ها و عدم وجود رشته های تحصیلی خبرنگاری در مراکز آموزش عالی و وجود خلاء عمده در نظام رو به توسعه رسانه های کشور تاسیس شد و فرارسیدن روز خبرنگار، فرصتی بود تا دانشجویان این دانشکده آموزه های خود را در شکل‌دادن به مصاحبه‌ای چالشی با موضوع فرش دستباف ایرانی آزمون کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1574.bos