شماره: 1531 تاریخ : 1390/05/16-12:00:00

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

تمامی خبرنگاران تا پایان امسال بیمه می شوند

:سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس نظر دولت و تلاش کمیسیون اجتماعی مجلس ، تمامی خبرنگاران تا پایان امسال بیمه خواهند شد.

 

به گزارش روز یکشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،سید ' جواد زمانی ' روز یکشنبه در آستانه هفدم مرداد روز خبرنگار افزود: طبق اصل 29 قانون اساسی باید بیمه همگانی برای تمامی ایرانیان بصورت کامل و جامع اجرا شود که اکنون با گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب، این اصل هنوز اجرایی نشده است.
وی ادامه داد: در این راستا پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها ، بیمه کردن گروههای مختلف شغلی در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفت که امسال قرار است بیمه خبرنگاران بصورت کامل و جامع اجرا شود.
نماینده مردم کنگاور ، صحنه و هرسین در مجلس با تاکید بر اینکه خبرنگاران دیده بانان جامعه اند، گفت: اگر این دیده بانان واقعیتها را آنچنان که هست بیان کنند ، رسالت خود را به نحو احسن انجام داده و در غیراینصورت به جامعه خبرنگاری خیانت کرده اند.
وی افزود: امروزه جهانیان تحت تاثیر اخبار قرار دارند و بدین جهت شغل خبرنگاری ، یکی از شغلهای تاثیرگذار در جامعه محسوب می شود و ارزش و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.
زمانی ادامه داد: اما هنگامی یک خبرنگار می تواند وظایف ذاتی رسالت خود را بخوبی ایفا کند که دغدغه های اولیه زندگی مانند پایین بودن دستمزد ، مسکن و ... را نداشته باشد.
وی در پایان اظهار داشت: بر این اساس باید در راستای حل مشکلات معیشتی جامعه خبرنگاران ، گام اساسی برداشته شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1531.bos