شماره: 1477 تاریخ : 1390/05/11-12:00:00

یک تولید کننده عسل:

بیمه نبودن، مهمترین مشکل زنبورداران است

:یک تولید کننده عسل با بیان این‌که بیمه نبودن، مهمترین مشکل زنبورداران است که مسئولان به آن توجه نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار داریم فکری به حال بیمه زنبوردا

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،بهزاد تقی زاده با اشاره به برخی مشکلات تولیدکنندگان عسل، اظهار داشت: به دلیل مشکلات مالی معمولا زنبورداران نمی‌توانند عسل های تولیدی خود را در بسته بندی مناسب در اختیار مصرف کننده قرار دهند و همین امر در فروش محصولاتشان تاثیر دارد، لذا جا دارد مسئولین برای این موضوع نیز چاره‌ای بیاندیشند تا در بازارهای بیشتری حضور یابیم  .

تقی زاده با انتقاد از این‌که مسئولین از این قشر تولید کننده پشتیبانی نمی‌کنند، افزود: معمولا تسهیلاتی در اختیار ما قرار داده نمی‌شود و گرفتن یک وام کوچک هم نیاز به طی مراحل طولانی دارد .

این تولید کننده عسل اظهار داشت: برخی از محصولاتی که تولید می کنیم از جمله گرد گل و زهر زنبور نیز در بازار به فروش نمی‌رسد که این امر نیز از دیگر مشکلات زنبورداران به شمار می‌رود.

وی اشاره به وجود عسل‌های بی کیفیت و دست ساز در بازار، تاکید کرد: تولید این گونه عسل‌ها باعث کاهش استقبال مردم خواهد شدحتی شاهد ورود مقداری عسل چینی به بازار بودیم که ظاهرا برگشت داده شده است.

این تولید کننده اردبیلی تصریح کرد: در استان ما جایی برای آموزش این حرفه به جوانان وجود ندارد، مگر این‌که کسی بخواهد دفترچه زنبوردرای بگیرد که در این صورت دوره ای برای آنها در نظر گرفته می‌شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1477.bos