شماره: 1458 تاریخ : 1390/05/09-12:00:00

در اینترنت

گوگل صاحب هزار اختراع ثبت شده آی‌بی‌ام شد

:گوگل بیش از 1000 اختراع ثبت شده شرکت آی بی ام را خرید تا بتواند دایره مالکیت معنوی خود در دنیای آی تی را گسترده تر کند.

به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت،برخی کارشناسان معتقدند گوگل این کار را با هدف کاهش شکایات مربوط به نقض مالکیت معنوی از خود انجام داده که در مورد محصولات بسیاری و به خصوص سیستم عامل آندروید دامنش را گرفته و مشکلات فراوانی برای آن به وجود آورده است.
از سوی دیگر شرکت های رقیب گوگل هم دست به خرید های مشابهی زده اند و چندی قبل مایکروسافت هزاران اختراع ثبت شده شرکت ناول را خرید تا کنترل انحصاری آنها را در دست داشته باشد. با این حساب بعد از نبرد قدرت بر سر خرید شرکت های خلاق آی تی نوبت به خرید حق اختراعات ثبت شده دیگران رسیده است.
این 1030 اختراع مربوط به دهها فناوری مختلف هستند که از جمله آنها می توان به حوزه هایی همچون تراشه ها و ریزپردازنده ها، حافظه، ساخت اجزای مختلف رایانه ها، سرورها و روترها و ... اشاره کرد.
جالب آن است که گوگل در زمینه ساخت نرم افزار و محصولاتی مانند روتر و سرور به هیچ وجه فعال نیست، اما با توجه به استفاده گسترده این شرکت از دیتاسنترها خرید چین فناوری هایی نیز قابل توجیه است. 
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1458.bos