شماره: 1435 تاریخ : 1390/05/08-12:00:00

واردات 2 هزار تن مرغ به کشور، فرصت های شغلی بسیاری را از بین می برد

: عضو کمیسون کشاورزی مجلس با طرح سوالی درباره محور طرح ها و اولویت ها در بخش کشاورزی گفت: مسئولان بخش کشاورزی پاسخ دهند که اولویت بخش کشاورزی در تنظیم رفتارهای اقتصادی

 

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : سید محمدرضاحاجی اصغری سیاست تولید برای نیل به خودکفایی و تامین نیاز داخلی را از اهداف نظام دانست و گفت: کشورها از مزیت نسبی خود مرتبط با محصولات کشاوزی به خوبی بهره برداری می کنند.
وی گفت: در طی سی سال گذشته، حمایتی که از صنعت خودروسازی کشور شده است موجب تولید کدام خودروی داخلی شده است، اگر این حمایت ها از محصولات کشاورزی یا تولید دام و طیور انجام می شد بهره برداری خوبی از مزیت های نسبی کشور کرده بودیم.
حاجی اصغری تصریح کرد: قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی که 34 ماده دارد باید به اجرا گذاشته شود؛ یک سال از تصویب این قانون می گذرد ولی هنوز اجرایی نشده است، مگر در این قانون تعرفه واردات محصولات کشاورزی مطابق با تعرفه واردات خودرو تعیین نشده است، چرا این قانون هنوز اجرایی نشده است؟
این عضو کمیسون کشاورزی مجلس، با انتقاد نسبت به واردات دو هزارتن مرغ به کشور گفت: واردات دو هزار تن مرغ به کشور باید بررسی شود، این حجم واردات در تولید مرغ دراشتغال زایی به شدت تاثیر منفی می گذارد و با این کار فرصت سوزی شده و فرصت های شغلی بسیاری از بین می رود.

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1435.bos