شماره: 1432 تاریخ : 1390/05/08-12:00:00

پرداخت 1،5 میلیون تومان کمک بلاعوض برای هر هکتار آبیاری تحت فشار

:مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: دولت برای حمایت از اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در هر هکتار 1.5میلیون تومان کمک بلاعوض و بقیه را به شکل تسهیلات می پردازد.

 

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت :محمد طالبی افزود: باتوجه به اینکه منابع تسهیلات برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار از اعتبارات سال های قبل استفاده می شود، سهم دولت بین 50 تا 70 درصد و بقیه سهم کشاورز است که باید تأمین کند.
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: اعتبارات این فصل به تدریج پرداخت می شود و اعتبارات در نظر گرفته شده در قانون بودجه مبنی بر پرداخت 85 درصد از اعتبار آبیاری توسط دولت و 15 درصد توسط کشاورز تأمین و کم کم پرداخت خواهد شد.
طالبی در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت تسهیلات آبیاری در بودجه سال جاری دیر نشده است، گفت: این عرف معمول است، هیچ مشکلی ایجاد نمی شود و اعتبارات سال گذشته هنوز در حال پرداخت است.
وی در مورد نیاز هر هکتار اجرای آبیاری و تسهیلات گفت: بستگی به روش اجرا بین 4 تا 5 میلیون تومان در هر هکتار نیاز است، در حال حاضر نصف این رقم تسهیلات و بقیه تشویقی است که دولت یک و نیم میلیون تومان در هر هکتار بلاعوض و بقیه را به شکل تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کند.
مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد عاملیت بانک کشاورزی در پرداخت 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به شکل ریالی در بخش کشاورزی گفت: طبق قانون بودجه منابع این صندوق به شکل ارزی یا ریالی در اختیار دولت قرار می گیرد که برای بخش کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی و یا صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی پرداخت می شود.
طالبی گفت: بر اساس تخصیص هایی که هیئت امنا و هیئت عامل صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه کشاورزی پرداخت می کند، دستورالعمل پرداخت هم از جانب آنها اعلام خواهد شد.
وی گفت: هیئت امنای صندوق یک هفته است تشکیل شده و منابع قابل توجهی در این صندوق قرار گرفته است که می تواند کمک خوبی برای تأمین منابع مورد نیاز کشاورزی به ویژه در حوزه آب و خاک، مکانیزاسیون و سایر بخشها در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1432.bos