شماره: 1430 تاریخ : 1390/05/08-12:00:00

برخی خودرو سازها تا 1860روز آینده شکایت دارند!!

این مقام مسوول در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با نام شرکت های فوق اشاره نکرد.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه برخی خودروسازان تا 5 هزار شاکی دارند ، گفت : با همه متخلفان اعم از دولتی یا خصوصی برخورد می کنیم.

 

 

 
 

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت به نقل از شابا نکویی مهر گفت : همه شکایت ها را تا جبران زیان و خسارت مشتریان پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: رسیدگی به تخلفات آرد و نان در حال حاضر در حیطه وظایف و صلاحیت سازمان حمایت نیست اما مراکز 124 می‌توانند موارد شکایت را دریافت کنند و در اختیار مرجع اصلی که همان شورای تعزیرات آرد و نان است قرار دهند.

نکویی‌مهر در باره برخی افزایش قیمت ها گفت : با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی از آنجا که بخشی از مواد اولیه روغن و شکر از بازارهای جهانی تأمین می‌شود نمی‌توان انتظار داشت رشد قیمت‌های جهانی تأثیری بر بازار داخلی نداشته باشد به همین دلیل بر اساس توافقی که با انجمن‌های تولیدی صورت گرفت، مجوز داده شد درصدی افزایش قیمت داشته باشند.

 

وی گفت: هموطنان قیمت های جدید را می‌توانند در www.124.ir مشاهده کنند و چنانچه با قیمت‌های بالاتر از قیمت مصوب ، کالایی عرضه شود ، تخلف است.

نکویی مهر تصریح کرد : قرار نیست نظام سهمیه‌بندی مثل قبل برقرار شود و ذخایر نیز به صورت تدریجی در سطح بازار در حال آزادسازی است.

نکویی‌مهردرباره اقلامی مانند سس، رب و دستمال کاغذی اظهار داشت : با پدیده‌ای به نام قیمت‌های غیرواقعی مواجه هستیم ، تولیدکننده برای تطمیع فروشنده، قیمت روی کالا را غیرواقعی و بالاتر از رقم واقعی درج می‌کند تا فروشنده آزادی عمل داشته باشد سود بالایی روی فروش کالا دریافت کند یا برای فریب مصرف‌کننده، مثلاً ادعا کند که کالا را را زیر قیمت می‌فروشد.

وی تصریح کرد : سازمان حمایت به عنوان حامی حقوق مصرف‌کنندگان با این موارد به شدت برخورد می‌کند و مبنای تشخیص و برخورد بازرسان ما، قیمتی است که روی برگه فروش کارخانه ثبت شده است و درخواست ما از مردم این است که چنین مواردی را حتماً از طریق تلفن 124 گزارش دهند تا بازرسان ما بتوانند موضوع را بررسی و با متخلفان برخورد کنند.

 

نکویی‌مهر گفت: حمایت از حقوق مصرف‌کننده به این معنی نیست که برغم بالا رفتن هزینه‌های تولید، قیمت‌ها همیشه ثابت بماند، این کار با منطق و واقعیت‌های اقتصادی همخوانی ندارد چون اگر قیمت‌ها ثابت بماند، تولید توجیه اقتصادی‌اش را از دست می‌دهد، بنابراین حجم تولید کاهش می‌یابد و همین موضوع بطور طبیعی باعث بالارفتن غیرمعمول قیمت‌ها می‌شود و مصرف کننده، بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت : بنابراین سیاست تثبیت قیمت‌ها، سیاست درستی نیست و البته میزان افزایش قیمت‌ها باید معقول باشد و ما هم در توافقی که با تولیدکنندگان داشته‌ایم، با در نظر گرفتن این‌که چه میزان از افزایش هزینه‌هایشان را می‌توانند با افزایش بهره‌وری و بهبود روش‌های تولید جبران کنند، درصد معقولی افزایش قیمت را پذیرفته‌ایم، اما چنانچه بیش از ارقام توافق شده افزایش قیمت دهند، تخلف محسوب می شود.

 

نکویی‌مهر تصریح کرد: برای سازمان حمایت دولتی یا خصوصی بودن متخلف تفاوتی ندارد و با هر تولیدکننده یا ارائه‌کننده خدمات که بخواهد به مردم احجاف کند، بدون هیچ تعارفی برخورد می‌کنیم و اخیراً یک خودروساز بزرگ را 3.4 میلیارد تومان و دو کارخانه مواد لبنی را 6/6 میلیارد تومان جریمه کردیم. 

وی افزود: در برخورد با همه متخلفان از جمله خودروسازان کاملاً قاطع هستیم و اجازه نمی‌دهیم در حق مشتریان اجحافی صورت بگیرد.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1430.bos