شماره: 1425 تاریخ : 1390/05/08-12:00:00

دهم مرداد‌ زمان دومین عرضه‌ نفت خام در بورس کالا

:سرانجام با اعلام قیمت پایه نفت خام از سوی شرکت ملی نفت ایران دومین محموله نفت خام در تالار بین‌المللی بورس کالای ایران در کیش عرضه می‌شود.

 

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،دهم مرداد‌ماه زمان عرضه‌ دومین محموله نفت خام در بورس کالا اعلام شده است. محموله‌ شش هزار بشکه‌ای نفت خام بهرگان با قیمت پایه 115 دلار و 50 سنت به اضافه دو دلار پریمیوم در بورس کالا برای عرضه ثبت شده است.
این محموله با بازار هدف شرق اروپا مدیترانه و شمال غرب اروپا از جزیره خارک صادر خواهد شد. زمان تحویل آن نیز بین 20 تا 30 آگوست تعیین شده است.

بنابر اعلام شرکت نفت ملی ایران معامله با ارز‌های دلار، یورو، ین، لیر ترکیه و درهم امارات در حساب‌های جاری ایران با تشخیص شرکت ملی نفت قابل انجام است. اولین عرضه‌ نفت خام در مراسم گشایش فاز نهایی بورس نفت با حضور مسوولان دولتی انجام شد که به دلیل نبود توافق بر سر قیمت بین عرضه‌کننده و شش خریدار معامله صورت نگرفت.

شرکت ملی نفت متعهد شده است روزانه 50 هزار بشکه نفت خام از طریق بورس کالا صادر کند. کاری که در یک ماه گذشته به دلایل مختلف که از سوی این شرکت مشکلات تابلوی تالار بورس کالا عنوان می‌شده است، صورت نگرفت. ضمن آنکه دو بار عرضه‌ اعلام شده به تعویق افتاد. حال باید دید طلسم عرضه‌ دوم دهم مرداد‌ماه شکسته می‌شود یا باز دلیلی وجود خواهد داشت تا عرضه‌ صورت نگیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1425.bos