شماره: 1411 تاریخ : 1390/05/05-12:00:00

محمدی: قلعه‌نویی نیاید، نمی‌تواند مربیگری کند

780میلیون قرار داد بعلاوه 120 میلیون تومان پاداش = 900 میلیون تومان!!

،: رئیس سازمان لیگ گفت: قانون برای همه است و اگر قلعه‌نویی به سازمان لیگ نیاید کارت مربیگری‌اش صادر نخواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت،  عزیز محمدی در خصوص جلسه روز گذشته مجمع هیئت رئیسه سازمان لیگ اظهار داشت: در ابتدای جلسه علی کفاشیان صحبت و از عملکرد سازمان لیگ ابراز رضایت کرد. در این جلسه سازمان لیگ تراز مالی سالیانه خود را ارائه کرد. همچنین عملکرد مالی ارائه شده سازمان لیگ در مجمع تصویب شد. گزارش بازرس سازمان لیگ نیز تحویل داده شد.

وی افزود: بحثی در خصوص آماده‌سازی ورزشگاه‌ها طبق آنچه که AFC تایید می‌کند، مطرح شد. با توجه به اینکه 2 سال سخت را برای صدور پروانه باشگاه‌ها در پیش داریم بحث‌هایی در خصوص مسائل اقتصادی باشگاه‌ها شد. باید همه به هم کمک کنیم تا این 2 سال رد پشت سر بگذاریم. هنوز 30 درصد ورزشگاه‌ها به آمادگی نرسیده‌اند.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه به رعایت سقف قرارداد تأکید شد، ادامه داد: طبق نظر اعضای مجمع قرار شد، نامه‌ای به باشگاه‌ها زده شود و فرم قرارداد بازیکنانی که چه به لحاظ مدرکی و چه رعایت نکردن سقف قرارداد ایراد‌هایی دارند، به آنها داده شود تا اصلاح کنند. تعداد بازیکنانی که سقف قرارداد را رعایت نکردند 23 نفر است. خیلی از این بازیکنان به سازمان لیگ آمده‌اند و فرم اظهارنامه را پر کرده‌‌اند اما تحقیقات ما ادامه دارد.

* قلعه‌نویی نیاید، کارت مربیگری برای او صادر نمی‌شود
عزیز محمدی در مورد اینکه امیر قلعه‌نویی تاکید کرده برای پر کردن اظهارنامه به سازمان لیگ نمی‌رود، گفت: قلعه‌نویی و مدیرعامل تراکتورسازی باید در سازمان لیگ حضور پیدا کنند و در خصوص مبلغ قرارداد و همچنین نواقص مدارک ارائه شده توضیح دهند و اگر نیایند برای قلعه‌نویی کارت مربیگری صادر نمی‌شود. قانون برای همه است و همه باید از آن پیروی کنند.

وی افزود: وقتی باران می‌آید عده‌ای از کشاورزان خوشحال می‌شوند و عده‌ای ناراحت. روزی که ما این قانون را تصویب کردیم، گفتم امکان دارد بعضی‌ها از اجرای این قانون ضرر کنند و برای بعضی‌ها مشکل ایجاد کند، اما باید همه به هم کمک کنیم. چاره‌ای هم نداریم. من باز تاکید کردم اگر همه مدیران موافق برداشتن سقف قرارداد باشند، این قانون را برمی‌داریم اما خود باشگاه‌ها می‌دانند تحت چه فشار اقتصادی هستند. باشگاه تراکتورسازی اول از همه باید بدهی‌های سال قبلش را پرداخت کند، هنوز این باشگاه به همراه پرسپولیس، استقلال و صبا بدهی دارند.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال که پس از گرفتن اظهارنامه از مربیان احضار شده، سازمان لیگ چه برنامه‌ای دارد، گفت:‌ مدیران عامل این باشگاه‌ها باید تعهد دهند که سقف قرارداد رعایت شده اما تحقیقات ما همچنان ادامه دارد. شاید بخواهیم برای مدتی پنهان‌کاری کنیم اما به هرحال مسائل بیرون می‌آید.

* قرارداد 777 میلیونی رحمتی برای زمان قبل از قانون سقف قرارداد است
رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این انتقاد که چرا سازمان لیگ به قرارداد سال گذشته رحمتی که می‌داند بالاتر از سقف قرارداد است ایرادی نگرفته، گفت: قرارداد مهدی رحمتی با مبلغ 777 میلیون تومان برای سالی است که ما هنوز قانون سقف قرارداد را نگذاشته بودیم و رحمتی با سپاهان قرارداد 2 ساله امضا کرده بود. یعنی او در سال اولی که با سپاهان قرارداد بست بر سر مسائل مالی برای دومین سال حضورش در سپاهان هم توافق کرد. این مسئله شامل علی دایی هم می‌شود. او هم که گفته شده 500 میلیون گرفته مربوط به سال اول حضورش در پرسپولیس و زمانی است که این قانون وجود نداشت.

وی با اشاره به صحبت‌های جواد کاظمیان گفت: در مورد صحبت‌های کاظمیان گفته‌ام که با حرف زدن چیزی درست نمی‌شود. من بارها اعلام کرده‌ام پس از گذاشتن قانون سقف قرارداد در صورتی که مربی و بازیکنی از باشگاهش بابت پرداخت نشدن مطالبات شکایتی داشته باشد بر اساس فرم قرارداد در سازمان لیگ این شکایت را بررسی می‌کنیم اما اگر ادعای بازیکن یا مربی بیشتر از مبلغی باشد که در فرم سازمان لیگ است هم بازیکن و هم باشگاه جریمه می‌شوند.

محمدی ادامه داد: به عنوان مثال در استیل‌آذین شاید 7، 8 نفر باشند که به دلیل بالاتر بودن مبلغ قراردادشان نسبت به آنچه که در سازمان لیگ ثبت شده به سازمان لیگ شکایت نکردند. نصرتی هم چنین مشکلی را با تراکتورسازی داشت و به او توضیح دادم که مبنای رسیدگی به شکایت، مبلغی است که در سازمان لیگ ثبت شده و به همین دلیل نصرتی از شکایت منصرف شد.

وی در پاسخ به این سؤال که مگر امکان دارد بازیکنی حاضر‌شود امسال نسبت به سال‌های گذشته پول کمتری بگیرد، گفت: دلیل نمی‌شود که اگر در سال‌های گذشته پول بیشتری می‌گرفتند امسال هم همان مقدار بگیرند. در مورد مهدی رحمتی هم باید بگویم با او صحبت و او را قانع کردیم.

* بازیکنانی که از طریق دلال‌ها به باشگاه رفته باشند قراردادشان ثبت نمی‌شود
رئیس سازمان لیگ برتر در خصوص وضعیت بازیکنانی که از طریق واسطه‌ها با باشگاه‌ها قرارداد بسته‌اند، گفت: هر بازیکنی که از طریق واسطه‌ها و دلال‌ها به باشگاهی رفته‌ به هیچ وجه قراردادش در سازمان لیگ ثبت نمی‌شود. ما پرونده دلالان و خبرنگارانی که با واسطه‌گری به دنبال انتقال بازیکنان بوده‌اند را تکمیل می‌کنیم و اگر مراجع ذی‌صلاح تشخیص دهند این پرونده را به آنها می‌دهیم


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1411.bos