شماره: 1384 تاریخ : 1390/05/05-12:00:00

به میزبانی اتریش برگزار می شود،

نمایش توانمندی‌‌های صنایع‌دستی ایران در سالگرد تأسیس صندوق اوپک

: مدیرکل امور بازرگانی معاونت صنایع‌دستی از شرکت تنها صنعتگر کشور در نمایشگاه جانبی سی و پنجمین سالگرد تأسیس صندوق اوپک خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت :   «احمد بالان» در گفتگو با خبرنگار میراث آریا (chtn)، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: «عباس دل زنده»، صنعتگر همدانی در این نمایشگاه برترین تولیدات خود را در رشته مشبک و معرق چوب به نمایش می‌گذارد.
    
    او در ادامه اظهار داشت: این نمایشگاه در کشور اتریش و شهر وین برگزار می‌شود و میزبان اصلی آن اوپک (سازمان کشورهای صادر کننده نفت) است.
    
    «بالان» یادآور شد: این نمایشگاه پس از ماه مبارک رمضان از 14 تا 18 شهریورماه 90 برگزار می‌شود.
    
    او همچنین حضور هنرمندان برجسته کشور در جشنواره فرهنگی و هنری مسجد به میزبانی کشور اندونزی را قطعی دانست و بیان داشت: این جشنواره که با ایام ماه مبارک رمضان همزمان شده است از امروز تا 17 مردادماه در جاکارتا، پایتخت اندونزی برگزار می‌شود.
    
    مدیرکل امور بازرگانی معاونت صنایع‌دستی با اشاره به اینکه زمینه حضور دو نفر از صنعتگران برتر کشور را در این جشنواره فراهم کرده‌ایم، اظهار داشت: این هنرمندان هر دو از برترین‌های صنایع‌دستی استان اصفهان هستند.
    
    «بالان» تصریح کرد: این صنعتگران در رشته‌های کاشی‌کاری و کتیبه‌نگاری فعالیت می‌کنند.
    
    او خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی زمینه حضور صنعتگران کشور را در جشنواره فرهنگی و هنری مسجد تسهیل کرده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1384.bos