شماره: 1372 تاریخ : 1390/05/05-12:00:00

رئیس ‌سازمان بازرگانی آذربایجان ‌شرقی:

70 درصد فرش‌های تولیدی آذربایجان شرقی صادر می‌شود

: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: 70 درصد فرش‌های تولیدی ‌در استان به خارج از کشور صادر می‌شود و نزدیک به 50 درصد صادرات فرش کشور از این استان صورت می‌گیرد.

  به گزارش روز چهارشنبه :  صادق نجفی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز بر توسعه ظرفیت‌های تولید و صادرات فرش در آذربایجان شرقی تاکید کرد.
    وی با بیان اینکه یافتن بازارهای جدید فرش ایران و آذربایجان مورد توجه دولت قرار دارد، ‌اظهار داشت: ‌در حال حاضر با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در صدد معرفی این صنعت مهم هستیم که استفاده از ابزار رسانه‌ای کشور هدف یکی از این راهکارها به شمار می‌رود.
    رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: بازار 1.5 میلیارد نفری چین یکی از مقصدهای مورد توجه مسئولان بازرگانی و فرش قرار دارد که با توجه به ظرفیت موجود می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.
    نجفی با اشاره به صنعتی شدن کشور چین افزود: در حال حاضر و با توجه به توسعه صنعت در این کشور بافت فرش دستباف کمرنگ شده و می‌توانیم از این فرصت استفاده کرده و سهم بیشتری از بازار فرش دستباف این کشور را داشته باشیم.
    وی با اشاره به ظرفیت تولید و صادرات فرش در آذربایجان شرقی گفت: ‌70 درصد فرش‌های آذربایجان شرقی به خارج از کشور صادر می‌شود و اکثر فرش‌های تولیدی صادراتی تبریز نیز در سردرود تولید می‌شود.
    رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی عنوان داشت: نزدیک به 50 درصد صادرات فرش کشور از این استان صورت می‌گیرد و سال گذشته توانستیم نزدیک به 100میلیون دلار صادرات به کشورهای چین، ژاپن وکره جنوبی داشته باشیم.
    این مسئول تاکید کرد: در مدت دو سال اخیر میزان صادرات فرش آذربایجان به خارج از کشور روند صعودی داشته و جایگاه خود را در حال بازیابی هستیم.
    وی ادامه داد: در حال حاضر فرش‌های آذربایجان شرقی به کشورهای متعدد از جمله آلمان، اتریش، آمریکا، کانادا، امارات متحده عربی، ‌روسیه، ژاپن، ‌چین، ترکیه، ‌اسپانیا، ‌ایتالیا، ‌فرانسه و چند کشور دیگر صادر می‌شود.
    رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی افزود: ‌در حال حاضر فرش آذربایجان یکی از کالاهای ارزشمند و شناخته شده در سطح بین‌المللی به شمار می‌رود.
    نجفی اظهار داشت: چشم‌انداز تابلو فرش‌های این منطقه در آینده نزدیک بسیار روشن و وسیع‌تر از حالت فعلی است که تقاضا در بازار‌های بین‌المللی برای تابلو فرش آذربایجان شرقی در حال افزایش است.
    رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته 20 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق مهر امام رضا (ع) برای توسعه هنر صنعت فرش دستبافت پرداخت شده است و امسال نیز ارائه آموزش‌های مهارتی، بیمه قالی‌بافان و حمایت‌های تسهیلاتی از فرش دستبافت در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
    نجفی ادامه داد: هدف‌گذاری صادراتی برای بازارهای چین، کانادا، ژاپن، ترکیه و روسیه برای افزایش 20 درصدی صادرات فرش دستبافت در سال 90 صورت گرفته است. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1372.bos