شماره: 1369 تاریخ : 1390/05/05-12:00:00

پرداخت یارانه شیر به گونه ای باشد که از سبد غذایی حذف نشود

: محمدرضا امیری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از حذف یارانه شیر گفت: اگر قرار است یارانه به صورت نقدی یا هر شکل دیگری پرداخت شود، باید به گونه ای باشد که شیر از سب

 

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : امیری اظهار کرد: حذف یارانه شیر برای افرادی که تنها راه دسترسی آن ها به شیر، پایین بودن قیمت آن بود، قطعا مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت، اما برای کسانی که شیر یارانه ای تهیه نمی کردند تفاوت خاصی نمی کند    .

وی با اشاره به نزدیکی ایام ماه مبارک رمضان گفت: بهتر بود صبر می کردند و پس از ماه مبارک رمضان به شکل دیگر و با مطالعه بیشتری عمل می کردند که قطعا نتیجه بهتری را می توانست در بر داشته باشد .

این عضو کمیسیون کشاورزی در پاسخ به این سئوال که قرار بود در برنامه چهارم و پنجم میزان توسعه مصرف سرانه شیر به استاندارد جهانی برسد که در برنامه چهارم محقق نشد، اکنون در برنامه پنجم این موضوع به کجا رسیده است؟ خاطر نشان کرد: در برنامه چهارم این امکان وجود داشت که به استاندارد مورد نظر دست پیدا کنیم، مشروط براین که قیمت شیر پایین نگهداشته شود، در صورتی که اکنون این موضوع در تناقض است، زیرا از سویی قیمت شیر را افزایش و یارانه حذف کرده اند و از سوی دیگر گفته می شود سرانه مصرف شیر افزایش یابد، بنابراین در شرایط حاضر رسیدن به استاندارد جهانی غیرممکن است.

وی با بیان این که یکی از راه های افزایش سرانه شیر، متعادل بودن قیمت آن است، اظهار داشت: مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه به دنبال غذایی می روند که قیمت آن از سایر مواد پایین تر باشد نه این که کیفیت بالایی داشته باشد، لذا اگر بخواهیم به آن فرم و استاندارد جهانی دست یابیم، یکی از راه ها، مناسب بودن قیمت است تا اکثریت مردم به آن دسترسی داشته باشند.

نماینده مردم کهنوج در مجلس با بیان این که دامداران از جمله اقشاری هستند که در این موضوع دچار آسیب می شوند، گفت: دامداران معتقدند که قیمت شیر پایین است و این در حالی است که این قشر جامعه باید مورد حمایت دولت قرار گیرند و نیز درخصوص خوراک دام باید یارانه ای به آن ها تعلق گیرد تا مجبور نباشند برای صرفه اقتصادی، قیمت شیر را افزایش دهند.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1369.bos