شماره: 1318 تاریخ : 1390/05/03-12:00:00

تشکیل شرکت‌های رسمی خدمات پس‌از فروش برای لوازم خانگی وارداتی

به این ترتیب لوازم خانگی وارداتی نیز دارای خدمات پس از فروش از شرکتهای معتبر و رسمی خواهند بود.

: رئیس اتحادیه کشور لوازم خانگی از ارایه پشنهاد تشکیل شرکت‌های رسمی ارایه دهنده خدمات پس از فروش با هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : محمد طحانپور در نشست خبری ا خود با خبرنگاران، نداشتن خدمات پس از فروش لوازم خانگی وارداتی را از جمله معضلات کالاهای وارداتی به ایران عنوان کرد و گفت: بر این اساس، در آینده‌ای نزدیک تشکیل شرکت‌های رسمی ارایه دهنده خدمات پس از فروش عملیاتی خواهد شد که در این صورت، شرکت‌های متقاضی با اخذ تایید از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌توانند ارایه خدمات پس از فروش مناسب به کالاهای وارداتی را تضمین کنند.

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی افزود: در حال حاضر قاچاق معضل اصلی بازار لوازم خانگی ایران به شمار می‌آید و با توجه به اینکه دولت پیگیر موضوع قاچاق است، تمام تلاش ما این است که بتوانیم راهکارهای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق را که لطمات زیادی به تولیدات داخلی وارد می‌آورد، بیابیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توان حجم دقیقی از کالاهای قاچاق در کشور برآورد کرد، اما عمده قاچاق لوازم خانگی به کشور از طریق مرز بانه وارد کشور می‌شود و متاسفانه لطمات زیادی به تولیدات داخلی و وارداتی که با کیفیت هستند، وارد می‌آورد.

به گفته طحانپور، با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، مردم توجه بیشتری به میزان مصرف انرژی کالاهای وارداتی دارند که در این میان، در حال حاضر از تجهیزاتی استفاده می‌شود که اینورتر هستند و مصرف آنها 40 درصد کمتر از وسایل و تجهیزات معمولی است.

وی اظهار داشت: البته قیمت این تجهیزات اندکی بالاتر است؛ اما مردم با خرید آنها می‌توانند در مصرف برق خود به میزان 30 تا 40 درصد صرفه‌جویی کنند.

طحانپور از موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش 8 درصدی قیمت لوازم خانگی داخلی خبرداد و گفت: البته به دلیل کاهش رقابت‌پذیری با افزایش قیمت‌، بسیاری از تولیدکنندگان صاحب‌نام کمتر از این رقم افزایش قیمت را اعمال کرده‌اند تا بتوانند با رقبای خارجی خود به رقابت بپردازند.

وی از برگزاری همایشی برای بررسی راهکارهای قاچاق لوازم خانگی خبرداد و گفت: نخستین همایش ملی جهاد اقتصادی در صنعت لوازم خانگی و نمایشگاه تخصصی ایران همکس 2011 برگزار خواهد شد که در آن، مسئولان قرار است راهکارهای مبارزه با قاچاق لوازم خانگی را بررسی کنند. این نمایشگاه 6 و 7 مردادماه برگزار می‌شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1318.bos