شماره: 1315 تاریخ : 1390/05/03-12:00:00

تحلیل رییس سازمان بورس از وضعیت بازار سهام ، طلا، ارز

: رییس سازمان بورس گفت: حمایت های همه جانبه مجموعه دولت از بازار سرمایه باعث شده تا رفتارهای سفته بازانه در بازارهای رقیب از جمله ارز تضعیف شوند.


به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی باک و صنعت : علی صالح آبادی افزود: بازار ارز جذابیت های خود را از دست داده و قیمت ها به ثبات رسیده است. طلا نیز بازار پر ریسک و پر نوسانی است که نیازمند تحلیل های فراوان برای سرمایه گذاری در این بخش است ضمن اینکه علاقه مندان در این بازار می توانند از طریق معاملات آتی سکه طلا در بورس کالای ایران، وارد بازار سرمایه شوند.

صالح آبادی افزود : کاهش نرخ سود بانکی در بسته سیاستی - نظارتی بانک مرکزی باعث شده است تا بازار سرمایه مکان مناسبی برای حضور سرمایه گذاران باشد زیرا این بازار از نظر اصولی و تکنیکی جذابیت سرمایه گذاری دارد. 
به گفته وی قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی افزایش یافته است. همچنین گزارش های سه ماهه شرکت های بورسی نمایانگر این مطلب است که پیش بینی سودآوری آنها در سال 90 افزایش خواهد یافت. 
سخنگوی سازمان بورس ادامه داد : از سوی دیگر، دولت امسال تمرکز ویژه ای به صنعت، تولید و سرمایه گذاری دارد به گونه ای که قرار است از صندوق توسعه ملی وام های خوبی با نرخ های مناسب به بخش صنعت و معدن اعطا شود که این امر می تواند سودآوری شرکت های بورسی را افزایش دهد. 
به نقل از بازار سرمایه ایران ،صالح آبادی درباره اثرات نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بر بازارسرمایه اظهار داشت : این بازار در سال های اخیر گردنه های دشواری را با موفقیت پشت سر گذاشته است.بازار سرمایه به خوبی از فتنه سال 88، تحریم های بین المللی و طرح تحول اقتصادی عبور کرد که نگاهی به عملکرد بازار نشان می دهد بورس تهران روند مثبت و مطلوبی در بلندمدت داشته است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1315.bos