شماره: 1305 تاریخ : 1390/05/03-12:00:00

با پرداخت ماهانه 4700 تومان بیمه شوید

:مدیرعامل صندوق بیمه خدمات درمانی اعلام کرد: متقاضیان بیمه ایرانیان در سال 90 می توانند با پرداخت ماهانه 4700 تومان بیمه شوند.

 به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،محمد باقر هداوند در این رابطه گفت: حق بیمه تعیین شده برای صندوق بیمه ایرانیان در سال جاری برای هر نفر معادل50 درصد حق سرانه مصوب ماهانه به مبلغ 4700 تومان و سالانه به مبلغ 56 هزار و 400 تومان است اما حق بیمه متقاضیان سال جاری تا ابلاغ نرخ سال 90 طبق نرخ سال 89 معادل 4 هزار تومان به ازای هر نفر محاسبه و دریافت شده است.
وی افزود: جمعیت تحت پوشش این صندوق بالغ بر چهار میلیون و200 هزار نفر است که 50 درصد حق بیمه متقاضیان این صندوق از سوی دولت و با هدف تشویق افراد فاقد پوشش بیمه‌ای به استفاده از خدمات بیمه، پرداخت می شود.
مدیرعامل صندوق بیمه خدمات درمانی با اشاره به اینکه سرانه درمان در سال جاری کاهش پیدا کرده افزود: سرانه درمان در صندوق کارکنان دولت که در سال گذشته معادل هفت درصد حقوق و دستمزد بود، بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه در سالجاری به پنج درصد حقوق و دستمزد کاهش یافته است.
هداوند گفت: هنوز اعتباری از محل هدفمندسازی یارانه‌ها به بیمه خدمات درمانی اختصاص نیافته است.
وی ضمن اظهار امیدواری در تسریع تخصیص اعتبارات مورد نیازادامه داد: سال گذشته از این محل12میلیارد تومان در اختیار ما قرار گرفت که در بخش‌های مختلف در جهت ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان هزینه شد.
مدیرعامل صندوق بیمه خدمات درمانی در ادامه از افزایش تعداد دفاتر پیشخوان دولت در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری، دفاتر نمایندگی بیمه خدمات درمانی به دفاتر پیشخوان دولت واگذار می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر 287 دفتر پیشخوان دولت فعال است که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان سال تعداد دفاتر پیشخوان دولت فعال به بیش از600 دفتر خواهد رسید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1305.bos