شماره: 1303 تاریخ : 1390/05/03-12:00:00

دلخوش‌اباتری تأکید کرد:

برقراری تعادل در بازار در گرو سیاست‌گذاری صحیح بانک مرکزی

تهران-شبکه تخصصی بانک وصنعت :عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مسئولان بانک مرکزی باید با ارائه سیاست‌های پولی مناسب از دو نرخی بودن ارز در بازار جلوگیری کنند.

 

"سیدکاظم دلخوش‌اباتری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) تصریح کرد: سیاست‌های پولی بانک مرکزی باید توانایی برقراری تعادل در بازارهای مختلف مانند سکه، ارز و مسکن را داشته باشد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که یکی از علت‌های اصلی افزایش نرخ سکه در بازار افزایش بهای جهانی طلا بود، افزود: اقدام‌های مسئولان بانک مرکزی در بازار سکه برای حفظ ذخایر طلا مناسب بوده است.

 

قیمت سکه نباید بر خلاف بهای جهانی طلا افزایش یابد

وی با بیان این که مسئولان بانک مرکزی باید از افزایش نرخ سکه در بازار داخلی در مقایسه با بهای جهانی طلا جلوگیری کنند، اظهار کرد: افزایش نرخ سکه در بازار بر خلاف روند بهای جهانی طلا نشان‌دهنده ضعف برنامه‌های بانک مرکزی است.

دلخوش با یادآوری این که اساس قانون برنامه پنجم توسعه عملکرد دولت در بازار ارز باید شناور مدیریت شده باشد، تصریح کرد: مسئولان بانک مرکزی باید با ارائه سیاست‌های پولی مناسب از دو نرخی بودن ارز در بازار جلوگیری کنند.

 

رکود در بازار خرید و فروش مسکن علت اصلی افزایش اجاره بها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که عدم برقراری تعادل در بازار مسکن، علت افزایش اجاره بهای مسکن است، افزود: با توجه به این که بازار خرید و فروش مسکن راکد است، تقاضا برای اجاره مسکن افزایش یافته و این موضوع علت اصلی افزایش اجاره بها است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1303.bos