شماره: 1286 تاریخ : 1390/05/03-12:00:00

محمدرضا حسین‌نژاد دوین:

خودروسازان ایرانی از امتیاز تعرفه بالای واردات خودرو استفاده کنند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان این که خودروسازان داخلی باید با تغییر در فرم خودروهای تولیدی خود، مصرف سوخت آنها را کاهش دهند، گفت: بالا بودن تعرفه واردات خودرو در ایر

 
"محمدرضا حسین‌نژاد دوین" با بیان این که پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هزینه سوخت مورد نیاز خودروها در کشور افزایش یافته است، تصریح کرد: خودروسازان داخلی باید با تغییر در فرم خودروهای تولیدی خود مصرف سوخت آنها را کاهش دهند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: مصرف بالای سوخت خودروهای تولید داخل کشور افزون بر این که منابع نفتی کشور را تهدید می‌کند، مشکل‌های اساسی همچون آلودگی هوا و افزایش دما را به همراه دارد.

 

سوخت خورشیدی، مناسب‌ترین جایگزین برای بنزین

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی ایران مسئولان خودروسازی کشور باید ساخت خودرو با سوخت خورشیدی را در دستور کار خود قرار دهند و از مصرف بی‌رویه بنزین در کشور جلوگیری کنند.

 

عدم توسعه خودروسازی، نرخ بیکاری را افزایش می‌دهد

حسین‌نژاد با بیان این که حجم زیادی از کارگران در صنعت خودروسازی ایران مشغول انجام فعالیت هستند، اظهار کرد: مسئولان خودروسازی باید با توسعه پرشتاب این صنعت از بیکار شدن حجم بالایی از کارگران در کشور جلوگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: بالا نگه داشتن تعرفه واردات خودرو به کشور امتیازی است که نمایندگان مردم در مجلس به مسئولان صنعت خودروسازی داده‌اند تا بتوانند با توسعه پرشتاب این صنعت توان رقابت با خودروسازان بین‌المللی را داشته باشند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1286.bos