شماره: 128 تاریخ : 1390/03/10-12:00:00

صدور کارت‌های جدید "بیمه طلایی " فرهنگیان 10 روز دیگر

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: کارت‌های جدید بیمه طلایی فرهنگیان شاغل حداکثر ظرف 10 روز آینده صادر می‌شود و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه خببری بانک و صنعت، نامدار عبداللهیان در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت بیمه طلایی فرهنگیان شاغل در سال دوم اجرای این طرح، اظهار داشت: هفته گذشته سایتی را به طور مشترک با شرکت بیمه ایران طراحی کردیم و اطلاعات بیمه‌شدگان و افراد تحت تکفل آنها را در این پایگاه قرار دادیم و از طریق ادارات آموزش و پرورش نیز به فرهنگیان سراسر کشور اطلاع‌رسانی کردیم تا به این سایت وارد شوند و اطلاعات خود را تکمیل یا اصلاح کنند.

وی افزود: پس از این مرحله، کارشناسان ادارات تعاون آموزش و پرورش شهرستان‌ها به بررسی و تأیید صحت اطلاعات افراد پرداختند و با استخراج اطلاعات ویرایش شده، این اطلاعات در اختیار شعب بیمه ایران قرار گرفته است و این شعب نیز براساس اطلاعات ارسالی، کارت‌های بیمه‌ را صادر خواهند کرد و در اختیار واحدهای "کارشناسی تعاون " ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور قرار می‌دهند تا به فرهنگیان تحویل داده شود.

عبداللهیان تصریح کرد: کارت‌های جدید بیمه طلایی فرهنگیان شاغل حداکثر ظرف 10 روز آینده صادر می‌شود و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

*
استفاده از "معرفی‌نامه " برای خدمات بستری تا پیش از صدور کارت‌های جدید

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با شیوه استفاده از خدمات بیمه طلایی تا پیش از صدور کارت‌های جدید گفت: در مراکزی مانند بیمارستان‌ها که برای بستری شدن نیاز به ارائه معرفی‌نامه باشد، فرهنگیان می‌توانند از طریق شعب بیمه ایران معرفی‌نامه گرفته و با ارائه به بیمارستان طرف قرارداد، بستری شوند.

وی خاطرنشان کرد: در موارد درمان سرپایی یا ویزیت پزشکان نیز باید «گواهی تأیید پرداخت» بگیرند و به شعب بیمه ایران مراجعه کنند تا این شعب مطابق با تعرفه‌های نظام پزشکی هزینه‌ها را پرداخت کنند.

*
تعهدی برای پرداخت هزینه‌های "زیرمیزی " وجود ندارد

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: با توجه به اینکه تعرفه‌های نظام پزشکی بالاترین تعرفه‌های درمانی موجود در کشور است، اگر هزینه‌ای بیش از سقف تعرفه‌های مذکور یا به صورت "زیرمیزی " پرداخت شده باشد، هیچ تعهدی برای پرداخت این هزینه‌ها وجود نخواهد داشت.

عبداللهیان با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و 800 هزار نفر از فرهنگیان شاغل و افراد تحت تکفل آنها تحت پوشش خدمات بیمه طلایی قرار گرفته‌اند، گفت: در سال جدید نیز با توجه به خدمات ارائه شده، پیش‌بینی می‌شود که حدود 2 میلیون نفر از فرهنگیان و افراد تحت تکفل آنان داوطلب استفاده از خدمات بیمه طلایی باشند و بیمه طلایی را جایگزین سایر پوشش‌های بیمه‌ای خود کنند.

* 13
هزار و 600 تومان حق بیمه ماهانه؛ 7 هزار و 36 تومان سهم بیمه شده

وی اظهار داشت: نرخ حق بیمه طلایی در سال گذشته 12 هزار و 360 تومان بوده است که امسال به 13 هزار و 600 تومان افزایش یافته است و سهم پرداختی فرهنگیان نیز معادل 50 درصد پرداختی سال گذشته خواهد بود که با احتساب کسورات تقریباً معادل 7 هزار و 36 تومان می‌شود.

عبداللهیان تصریح کرد: فرهنگیان هیچ‌گونه نگرانی نسبت به هزینه‌هایی که در یک ماه اخیر و بدون کارت بیمه طلایی انجام داده‌‌اند، نداشته باشند چراکه می‌توانند هزینه‌های خود را با روال گفته شده جبران کنند.

*
صدور 12 قطعه "کارت بُرش " به همراه کارت بیمه طلایی

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: تاکنون در رابطه با خدمات بیمه طلایی در زمینه دندانپزشکی، پاراکلینیک و ویزیت پزشکی گلایه‌هایی از جانب فرهنگیان وجود داشته است که دلیل آن نیز این بوده است که پس از انجام امور درمانی در این مراکز، باید یک جریانی طولانی را برای جبران هزینه‌های درمان طی می‌کردند.
وی افزود: برای رفع این مشکل، از امسال به جای ارائه کُپی کارت، 12 قطعه «کارت بُرش» به انضمام کارت بیمه طلایی طراحی شده است که به همراه کارت به فرهنگی شاغل تحویل داده می‌شود تا در مواردی که امکان استفاده از کارت وجود ندارد، از این "کارت برش‌ "ها استفاده شود .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/128.bos