شماره: 1259 تاریخ : 1390/05/02-12:00:00

مشاور وزیر ارتباطات

بررسی مسائل فنی بعد از طرح تجاری اپراتور چهارم

:مجری پروژه شبکه دسترسی فیبر نوری گفت: بیزینس پلن (طرح تجاری) اپراتور چهارم آماده و توجیه اقتصادی و ملی این پروژه اثبات شد و هم‌اکنون تیم‌های تخصصی در حال نوشتن پیش‌نویس

 محمد مردانی افزود: هم اکنون بیزینس پلن ( طرح تجاری) اپراتور چهارم آماده و طرح وارد مسائل فنی و طراحی‌ها شده است.
وی گفت: در حال حاظر تیم‌های تخصصی شکل گرفته‌اند و در حال انجام طراحی‌های فنی و نوشتن RFP (پیش‌نویس) طرح هستند.
وی تصریح کرد: در بیزینس پلن پروژه مشخص می‌شود که آیا اجرای این طرح از لحاظ تجاری مقرون به صرف است یا خیر و بازگشت سود پول سهامداران طی چند سال محقق می‌شود؛ در مرحله بعد پس از مشخص شدن اینکه طرح از لحاظ تجاری و ملی توجیه دارد، نوشتن RFP آغاز می‌شود تا ویژگی‌ها و مشخصات فنی پروژه برای اجرا مشخص گردد.
وی گفت: در پروژه اپراتور چهارم نیز پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که این پروژه توجیه اقتصادی و ملی لازم را دارد.
مجری پروژه شبکه دسترسی فیبر نوری خاطر نشان کرد: البته در برخی پروژه‌ها مانند این پروژه، تنها توجیه اقتصادی کافی نیست و مولفه‌های مختلفی از جمله‌ بحث‌های فرهنگی، اجتماعی، مسائل ملی و کلان کشور نقش دارند.
مجری پروژه شبکه دسترسی فیبر نوری توضیح داد: منظور از طراحی‌های فنی، RFP (پیش‌نویس) طرح برای اجرا است و در پیش‌نویس، آنچه باید در اجرا انجام شود و خواسته‌ها از پروژه، به زبان فنی بیان می‌شود.
مجری پروژه شبکه دسترسی فیبر نوری ادامه داد: همانند آماده‌سازی بیزینس پلن، سایر کارهای اپراتور چهارم نیز طبق برنامه زمان‌بندی در حال انجام است و امیدواریم باقی کارها نیز براساس زمان‌بندی پیش رود.
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که این کار را انجام دهیم و انجام هم می‌دهیم 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1259.bos