شماره: 1197 تاریخ : 1390/05/01-12:00:00

رئیس کمیته برق کمیسیون انرژی:

تزریق نقدینگی به صنعت برق، کلید حل مشکلات موجود است

تهران -شبکه تخصصی بانک وصنعت: رییس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که حجم بالای بدهی‌های وزارت نیرو به شرکت‌های فعال در صنعت برق این شرکت‌های را به وضعیت ورشکستگی نزدیک کرده است، گفت: تزریق ن

 

"حسین امیری خامکانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir) با انتقاد از رویکرد دولت در قبال بدهی‌های وزارت نیرو گفت: کلید حل این معضل در اختیار دولت است و اگر این موضوع در دستور کار دولت قرار گیرد، این مشکل به راحتی قابل حل است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون صنعت برق کشور از نبود نقدینگی فشار زیادی را تحمل می‌کند که تامین این نقدینگی از سوی دولت می‌تواند بخشی از مشکلات این صنعت را حل کند.

به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت، وی با بیان این‌که دولت باید برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت‌های کوچک فعال در در صنعت برق اقدام عاجلی انجام دهد، گفت: اگر دولت مبلغی در حدود ۷۰۰ و یا ۸۰۰ میلیارد تومان را در اختیار وزارت نیرو قرار داده تا این وزارت خانه بدهی‌های خود به شرکت‌های کوچک را پرداخت کند بسیاری از این شرکت‌ها نجات می‌یابند.

رئیس کمیته برق کمیسیون انرژی تاکید کرد: متاسفانه دولت تا به امروز هیچ کمکی به وزارت نیرو برای پرداخت بدهی‌ها نکرده است و حتی عواید این وزارت‌خانه از فروش برق را نیز که به خزانه واریز شده در بخش‌های دیگر مصرف کرده و در اختیار این وزارت‌خانه نگذاشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اگر چه وزیر نیرو در آخرین جلسه خود با اعضای کمیسیون انرژی از پرداخت بدهی‌های این وزارت‌خانه تا پایان سال جاری سخن گفته است ولی فعالیت‌های انجام شده و رویکرد دولت در این زمینه خلاف این ادعا را نشان می‌دهد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1197.bos