شماره: 1183 تاریخ : 1390/04/30-12:00:00

Lcd های ارزان قیمت همچنان در بازار پیشتازند

: به دلیل ‌اینکه قیمت تلویزیون‌های LCD کمتر از نمونه‌های LED و D3 است، همچنان بیشترین میزان تقاضا مربوط به تلویزیون‌های LCD است.

 

براهیم ‌درستی با بیان ‌این مطلب گفت: بالا بودن بهای انواع تلویزیون‌های ال‌ای دی سه بعدی نسبت به ال سی دی باعث شده است تا مشتریان تمایل چندانی به خرید‌این نوع تلویزیون‌ها نداشته باشند و با وجود تبلیغات زیادی که برای تلویزیون‌های سه بعدی شده است، بازار ‌این تلویزیون‌ها بی رونق می‌باشد.
وی افزود: متاسفانه در حالی که تلویزیون‌های سه‌بعدی با امکانات بالاتری نظیر کیفیت بالای نور، ضخامت بسیارکم‌، قاب‌های ظریف‌، مصرف کم انرژی و حافظه بالا نسبت به سایر تلویزیون‌ها در بازار عرضه شده، تا‌کنون نتوانسته مورد خرید عموم این کالای دیجیتالی قرار گیرد.
رییس اتحادیه صوت و تصویری و لوازم یدکی تهران افزود: به مرور زمان و با کاهش قیمت تلویزیون‌های ال‌ای دی سه بعدی ‌این نوع تلویزیون‌ها با استقبال خوبی از سوی مشتریان روبه‌رو می‌شوند و در سال‌های آتی جایگزین تلویزیون‌های ال سی دی می‌شوند.
در‌این رابطه‌ ایزدنیا، مدیر فروش شرکت حافظ پخش، یکی از نمایندگی‌های فروش محصولات صوتی و تصویری سامسونگ می‌گوید:‌ این گفته که هنوز تلویزیون‌های LCD در بازار پیشتاز هستند صحت ندارد و طی مدت اخیر شاهد بودیم که بازار به سمت تکنولوژی‌های جدیدتر تمایل نشان داده است.
وی در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد گفت: پیش‌بینی فعالان صنف صوتی و تصویری در سال گذشته‌ این بود که سال 90 سال رشد تکنولوژی سه بعدی در بازار داخلی است و به نظر می‌رسد ‌این پیش‌بینی درست از آب درآید. زیرا طی مدت اخیر تکنولوژی سه بعدی کامل‌‌تر شده است و نقاط ضعفی که قبلا داشت در حال برطرف شدن است.
وی افزود: امسال شاهد عرضه تلویزیون‌های سه‌بعدی نسل جدید به بازار هستیم که نقایص نمونه‌های قبلی تلویزیون‌های سه بعدی را ندارند. روزبه احدی یکی دیگر از فعالان بازار نیز گفت: در حال حاضر شرکت‌ها با درک ‌این موضوع که وجود عینک‌های سنگین و گرانقیمت باعث شده است توجه‌ها به سمت تلویزیون‌های سه‌بعدی کم شود، در حال برطرف کردن‌ این مشکل هستند و به نظر می‌رسد طی شش ماه آینده سهم بیشتری از بازار در اختیار تکنولوژی سه بعدی قرار گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1183.bos