شماره: 1173 تاریخ : 1390/04/30-12:00:00

رونمایی از یک قــرآن نــفیس هنری با خط طلا در امارت

: تازه‌ترین قرآنی که از هفت کیلو طلای 22 عیار توسط رائین اکبر خانزادی ساخته شده است ،همزمان با ماه مبارک رمضان در برج العرب امارات متحده رونمایی می‌شود.

به گزارش روز پنج شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : رائین اکبر خانزادی به خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: کل قرآن در دو ورق 15 × 21 سانتی‌متری از طلا کنده کاری شده و در داخل جلدی از جواهرات قرار گرفته است.

او که دو سال برای ساخت این قرآن زمان گذاشته است، اضافه کرد: این قرآن را با چشم غیرمسلح نمی‌توان دید و نیاز به میکروسکوپ دارد.

وی که پیش از این به عنوان نگارنده‌ی قرآن روی دانه برنج شناخته شده است گفت: بعد از آتش زدن قرآن در کشور آمریکا دیداری با مقام معظم رهبری داشتم و یکی از قرآن‌هایم را به ایشان هدیه دادم. ایشان در این دیدار تاکید کردند که قرآنی بسازید که در تاریخ بماند و کسی نتواند آن را خراب کند، لذا به فکر ساخت این قرآن افتادم.

به گفته او ،یک میلیون دلار هزینه ساخت این قرآن شده و بهترین جواهرات دنیا در طراحی آن به کار گرفته شده است.

این برنامه با حضور سفرای ایران ‌، عربستان و نمایندگانی از کشور آمریکا طی مراسمی با شکوهی در برج العرب دبی برپا خواهد شد.

اکبر خانزادی پیش از این نیزآثاری همچون کوچکترین قرآن جهان با ابعاد پنج ×هشت میلیمتر، یک دانه برنج که روی آن آیت الکرسی و سوره‌های اخلاص، فلق، کوثر، ناس، قدر، والعصر و نصر نوشته شده ، یک ذره شکر با درج کلمه «الله» روی آن و یک دانه برنج با درج سوره اخلاص و معنای انگلیسی آن و ... را در نمایشگاه‌های مختلف قرآنی به نمایش گذاشته است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1173.bos