شماره: 1168 تاریخ : 1390/04/30-12:00:00

ایجاد شهرک طلا گامی در اعتلای سنگ‌های زینتی است

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این شهرک در زمینی در نزدیکی فرودگاه شهیدهاشمی نژاد احداث می‌شود، افزود: این شهرک در سه بخش ساخت، نمایش و فروش فعالیت می‌کند.

به گزارش روز پنج شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی گفت: با استقرار شهرک طلا، جواهر و سنگ‌های زینتی، گامی موثر در راستای اعتلای هرچه بیشتر این صنعت در این استان برداشته می‌شود.
محمود صلاحی در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری خراسان رضوی اظهار داشت: این شهرک تاثیر بسزایی را در روند تولید و عرضه سنگ‌های زینتی استان دارد. استاندار خراسان رضوی به دلایل انتخاب فرودگاه برای احداث این شهرک اشاره کرد و توضیح داد: ورود حجم گسترده‌ای از مسافران خارجی و داخلی از طریق فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به این شهر مقدس از جمله این دلایل است. 
وی تصریح کرد: با این اقدام حجم بالایی از مسافران با تمدن و فرهنگ بالای این مرز و بوم آشنایی حاصل می‌کنند. 
صلاحی با درخواست از مسئولان سازمان صنایع و معادن و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برای احداث ویترین‌های صنایع دستی در سالن VIP و CIP فرودگاه مشهد، اظهار داشت: وجود این ویترین‌ها در سالن تشریفات فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد شهر مشهد، می‌تواند نمایشگاهی تمام عیار برای نمایش آثار فرهنگی منحصر به فرد گوشه‌های مختلف استان خراسان رضوی باشد. 
وی تاکید کرد: باید در هر مرکز جذب مسافر در کلانشهر مشهد ویترین صنایع دستی فاخر استان خراسان رضوی تشکیل شود. 
به گزارش خبرگزاری آریا،استاندار خراسان رضوی به ظرفیت‌های ویژه و خاص این استان در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی اشاره کرد و افزود: وجود گنجینه فیروزه در شهرستان نیشابور یکی از بزرگترین این ظرفیت‌ها است که باید توجه بیشتر به آن صورت پذیرد. 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مکان‌های زیادی چون راه آهن، پایانه مسافربری، استانداری و حتی در صورت مهیا شدن بعضی از پارک‌ها، فضاهای بسیار مساعدی برای نمایش دستاوردهای صنایع دستی خراسان رضوی است. 
صلاحی با بیان اینکه کلید این کار باید از سالن‌های VIP و CIP فرودگاه شهیدهاشمی نژاد مشهد آغاز شود، یادآور شد: با این حال نباید مانند بسیاری از نمایشگاه‌های دیگر، نمایش هر محصول زیاد طول بکشد. 
وی گفت: باید در این ویترین‌ها، هر چند مدت یکبار جدیدترین و ناب‌ترین صنایع دستی منسوب به خراسان رضوی قرار گیرد. 
استاندار خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: با این اقدام، آثار فاخر فرهنگی این استان به مسافران گردشگران داخلی و خارجی معرفی و زمینه‌های سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاری پایدار نیز در این زمینه مهیا می‌‌‌‌‌‌شود. 
وی افزود: همچنین برای این کار فرهنگی بزرگ باید اطلاعات لازم در رابطه با هر صنایع دستی در کنار آن آماده شود. 
صلاحی اظهار داشت: همکاری تمام سازمان‌های ذی‌ربط مانند صنایع و معادن، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره‌کل تعاون، شهرداری و فرودگاه نیز در این راستا ضروری است. 
وی افزود: پس از فرودگاه، نخستین نمایشگاه این چنینی صنایع دستی خراسان رضوی در طبقه پایین استانداری خراسان رضوی باید تشکیل شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1168.bos