شماره: 1161 تاریخ : 1390/04/30-12:00:00

سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران:

ورود کالای چینی فاقد استاندارد ممنوع شد

کالاهای وارداتی چینی به ایران از 10 آذرماه سال جاری گواهینامه استاندارد از دولت چین دریافت خواهند کرد.

 

به گزارش روز پنج شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، نظام الدین برزگری رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، دیروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان حمایت برای افزایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: هفته گذشته تفاهمنامه ای میان ایران و چین به امضا رسیده که براساس آن از دهم آذرماه جاری به بعد هر کالای صنعتی که از چین به ایران صادر می شود باید گواهینامه استاندارد از دولت این کشور را داشته باشد و البته موسسه استاندارد ایران نیز به صورت تصادفی کنترل لازم را بر روی کالاها انجام خواهد داد.
رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران افزود: چنانچه موسسه استاندارد ایران در کنترل کالاهای وارداتی از چین که به پیوست آنها گواهینامه استاندارد دولت این کشور نیز وجود دارد، مواردی را مشاهده کند که برخلاف گواهی صادر شده باشد، مسئولیت آن با دولت چین است و از طریق مراجع حقوقی بین المللی مورد پیگیری واقع خواهد شد.
وی تصریح کرد: سازمان استاندارد چین عضو کابینه است و بر این اساس عملیاتی شدن این تفاهمنامه کمک شایانی به مدیریت واردات کالاهای چینی اعم از باکیفیت و بی کیفیت ارائه خواهد داد.
معاون وزیر صنایع و معادن افزود: تفاهمنامه امضا شده با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گام محکمی در حمایت از مصرف کنندگان است.
برزگری با تاکید بر ضروت مدیریت واردات خاطرنشان کرد: البته ارتقای کیفیت تولیدات داخلی نیز باید صورت گیرد.
وی از کنترل ویژه بازار در ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از کارهای مشترک موسسه استاندارد و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: اقلام پرمصرفی که در سبد مردم در ماه مبارک رمضان قرار می گیرد به دقت از سوی سازمان حمایت و موسسه استاندارد کنترل خواهد شد.
راه اندازی 300 نمایشگاه
محمدحسن نکویی مهر رئیس سازمان حمایت نیز گفت: در ایام ماه رمضان بیش از 300 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از پنجم مردادماه در سراسر کشور راه اندازی می شود که در این نمایشگاهها کالاهای اساسی با 10 تا 15درصد تخفیف به متقاضیان عرضه خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1161.bos