شماره: 1160 تاریخ : 1390/04/30-12:00:00

ادارات نمی‌توانند کارمندان را مجبور به دورکاری کنند

مشاور معاونت توسعه و مدیریت سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه دورکاری برای کارکنان دولت اختیاری است گفت: هیچ دستگاهی نمی‌تواند کارمندان خود را مجبور به دورک

 به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت، " علی قنبری چهارشنبه در همایش آشنایی با نظام و آیین نامه دورکاری در بندرشهید رجایی با اشاره به تغییر نقش نیروی انسانی در گذر زمان، از دور کاری به عنوان یک روش ساماندهی کار نام برد که با استفاده از پردازش اطلاعات اجرا می‌شود.
وی افزود: در دنیا این موضوع از دهه 70 به طور رسمی مطرح شد بطوری که در حال حاضر بیش از 100 میلیون نفر در دنیا به طریق دورکاری در حال فعالیت هستند.
این مسوول با اشاره به اینکه آیین نامه دورکاری در سال گذشته تصویب و ابلاغ شد به مزایای این شیوه کار پرداخت و افزود: کاهش هزینه‌های زندگی، افزایش فرصت‌های شغلی، ایجاد توازن مناسب بین کار و زندگی و افزایش بهره‌وری از جمله مهمترین مزیت‌های این شیوه است.
قنبری در عین حال کاهش ترافیک و آلودگی، بهبود کیفیت زندگی و اصلاح اقتصادی را جمله دیگر مزایای بهره گیری از این شیوه خواند و تاکید کرد: دورکاری، مرخصی و یا بیکاری نیست بلکه در این روش وقت محوری جای خودش را به کار محوری می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه، تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم شده‌اند الزامات اجرای این آیین نامه را فراهم کنند گفت: کارگروهی در استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده که وظیفه این کارگروه تعیین و شناسایی مشاغلی است که امکان انجام از طریق دورکاری را دارد


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1160.bos