شماره: 1132 تاریخ : 1390/04/29-12:00:00

همه زنان سرپرست خانوار بیمه می شوند

:تا سال 92 یعنی سال آخر فعالیت دولت دهم، 200 هزار واحد مسکونی برای مددجویان و معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی در سراسر کشور ساخته می شود.

 

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت :احمد اسفندیاری، سرپرست سازمان بهزیستی کشور، با اعلام این خبر در آیین افتتاح پروژه های مسکن بهزیستی در مشهد خاطرنشان کرد: در فرآیند نهضت مسکن برای تامین سرپناه مددجویان و نیز معلولان عزم ملی میان دولت، موسسات خیریه مسکن ساز و نهادهای حمایتی ایجاد شده و طی چند سال آینده هیچ یک از این عزیزان مشکل مسکن نخواهند داشت  .

 وی افزود:  بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و راهبرد دولت در حوزه بهزیستی، با تحویل واحدهای مسکونی مورد نظر به مددجویان، تا پایان سال شاهد رشد قابل توجهی در حوزه مسکن مددجویان بهزیستی خواهیم بود و بر اساس هماهنگی های انجام شده هیچ یک از مددجویان برای تامین مسکن نیازی به آوردن ضامن ندارند  .

وی در باره میزان و درصد مددجویان و معلولان بهزیستی که در انتظار تحویل مسکن هستند، متذکر شد: در حال حاضر اقدامات خوبی برای تامین مسکن مددجویان متقاضی در سراسر کشور صورت گرفته است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال 92 تمام متقاضیان مسکن در حوزه بهزیستی از مسکن مطلوب برخوردار شوند  .

 اسفندیاری با اشاره به هفته بهزیستی در تشریح برنامه های دولت در این هفته بیان کرد: هم اکنون هماهنگی های لازم انجام شده ودر این هفته 600 پروژه در قالب حوزه های اجتماعی، توان بخشی و پیشگیری در سراسر کشور اجرایی شود که در این راستا اعتباری در حدود 35 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است  .

سرپرست بهزیستی کشور با اشاره به برنامه های سازمان بهزیستی کشور برای ایجاد فرصت اشتغال در گروه هدف تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: ایجاد ظرفیت های اشتغال یکی از برنامه های اصلی سازمان بهزیستی کشور است  .

 اسفندیاری گفت: بر این اساس در اکثر استان این طرح اجرا می شود و تا پایان سال ایجاد 100 هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی کشور در اولویت های این سازمان منظور شده است  .

این مسؤول در اشتغال مددجویان درباره استخدام 3درصد معلولان در ادارات متذکر شد: برای اجرا شدن این قانون در سطح ادارات و وزارتخانه ها همه تلاش خودمان را بکار می گیریم ولی هنوز هم متاسفانه مشکلاتی در کشور وجود دارد  

 سرپرست سازمان بهزیستی کشور در ادامه در باره زنان سرپرست خانوار و مشکلات اعتباری کمیته امداد برای تامین معیشت این افراد خاطر نشان کرد: با اشاره به اهمیت موضوع، سازمان بهزیستی آماده است تا تمامی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را با بودجه ای که برای آن ها اختصاص داده شده قبول کرده و تحت پوشش قرار دهد.

 این مقام حمایتی کشور در پایان اظهاراتش متذکر شد: تمامی مددجویان براساس کد ملی، ردیف اعتباری خاص دارند و سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان حمایتی و مددکاری تخصصی، با پرداخت مستمری مشکل اقتصادی مددجویان را حل می کند.

 سرپرست بهزیستی، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار را از برنامه های مهم دولت عنوان کرد و افزود: بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار در دستور کار سازمان است و همه زنان سرپرست خانوار در آینده از شرایط بیمه تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد.

اسفندیاری درباره ساز و کار این بیمه ها خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبار مورد نیاز بیمه تامین اجتماعی در قالب اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها تامین می شود و بخش دیگر از این اعتبار را سازمان بهزیستی کشور هزینه می کند.

تهمینه شکیب، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در مراسم افتتاح همزمان خانه های معلولان و مددجویان سراسر کشور اظهار داشت: در حال حاضر بهزیستی، در جهت جهاد اقتصادی و بها دادن به سرمایه انسانی تلاش می کند و باید تلاش شود از سرمایه مهم نیروی انسانی که برای حل مشکلات مددجویان در بهزیستی و نیز در مرکز خیریه وجود دارند استفاده بهینه صورت گیرد.

 به گفته شکیب، موضوع مسکن از جمله نیاز های ضروری است که تهیه آن برای همه سخت و مهم است و هم اکنون در کشور ما بیش از 65 درصد از سبد اقتصادی خانواده را هزینه مربوط به مسکن به خود اختصاص می دهد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی متذکر شد:پیشتر سطح مشارکت مردمی این سازمان حدود 7 میلیارد تومان در 4 سال بود، که با مشارکت وسیع نیکوکاران این رقم پارسال به 100 میلیارد تومان رسید و هم اینک خدمات بهزیستی در خراسان رضوی به 320 هزار نفر ارائه می شود.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1132.bos