شماره: 1128 تاریخ : 1390/04/29-12:00:00

تعادل بورس در سایه مجامع

:بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد روزی متعادل بود که در آن شاخص 33واحد رشد کرد.

 

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت :در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که در صحنه سیاسی، آرامش نسبی همچنان ادامه دارد و بازار از جو تنش‌های سیاسی دور شده است.

در همین حال اما بازار به شدت تحت تاثیر آخرین هفته برگزاری مجامع قرار دارد. توقف‌های پر تعداد و بازگشایی نمادها موجب شده است بازار کاملا متاثر از این شرایط باشد. در بازار دیروز نیز معامله‌گران شاهد بازگشایی نماد 22 شرکت بودند. در همین حال 8 نماد از جمله بانک ملت و حفاری شمال نیز دیروز متوقف شدند.
در گروه خودرویی، به نظر می رسد پس از یک دوره خروج سایپا از روند خرید بانک پارسیان این شرکت مجددا خرید سهام این بانک را نیز شروع کرده است.
در بازار دیروز معاون برنامه‌ریزی وزیر بازرگانی گفت: باقیمانده سهام دولتی ایران خودرو و سایپا واگذار می‌شود.
محمود دودانگه در تشریح تغییرات ممکن در وزارتخانه جدید صنعت و معدن و تجارت گفت: درخصوص دو شرکت ایران خودرو و سایپا سهم دولت در یکی 18 درصد و دیگری 19 درصد است. اعتقاد ما این است که سهم دولت از این دو شرکت خودروسازی نیز باید به بخش خصوصی واگذار شود و وزارتخانه جدید نباید بنگاه‌داری کند.
در صورت قطعی شدن واگذاری باقیمانده سهام ایران خودرو، این شرکت مجددا با رقابت‌های سهامداری مواجه خواهد شد. ایران‌خودرو البته به زودی افزایش سرمایه‌ای را نیز شاهد خواهد بود.
در گروه بانکی دیروز بانک تازه وارد فرابورس تات با تعادل نسبی همراه شد. رشد قابل ملاحظه این بانک در مقایسه با بانک‌های خصوصی دیگر سبب افزایش انتظارات از این بانک شده است. در همین حال بانک سرمایه نیز در صورت انتقال سهام شهرداری تهران به مجموعه سرمایه‌گذاری انصاری می‌تواند زمینه‌ساز همکاری بیشتر این دو بانک را فراهم کند. در گروه بانکی دیروز بانک صادرات شاهد بازگشایی نماد توام با افت قیمتی بود. در گروه مالی فرابورس به زودی شاهد عرضه اوراق صکوک 5/17درصدی سرمایه‌گذاری امید و اوراق 5/16درصدی پروژه نارنجستان خواهد بود.

در گروه بیمه ای بیمه دی با پرداخت 20ریال سود همراه شد. این شرکت همچنین خبر برنده شدن شرکت در مناقصه 140میلیارد تومانی بنیاد شهید را تایید کرد. در گروه فلزی رشد بهای جهانی فلزات سبب تقویت گروه فلزی شده است. در بازار دیروز بهای مس به مرز 9 هزار و 800دلار نزدیک شد. روی نیز از مرز 2هزار و 400دلار گذشت. در این گروه فولاد مبارکه با تقسیم 300ریال مجمع خود را برگزار کرد تا 45درصد سود شرکت برای افزایش سرمایه‌های آتی در شرکت باقی بماند.
در گروه پتروشیمی، مجمع سهامداران پتروشیمی اصفهان با تقسیم 350ریال سود همراه شد.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1128.bos