شماره: 1123 تاریخ : 1390/04/28-12:00:00

بیمه پاسخگوی خسارت کشاورزان نیست

نماینده مردم بحنورد و جاجرم با تشریخ مشکلات خشکسالی برای کشاورزان و ضرر این قشر، گفت: چون اکثر کشاورزان محصولات خود را به اجبار بیمه کرده‌اند، بیمه پاسخگوی پرداخت

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :  محمدمهدی شهریاری در پایان جلسه علنی امروز ـ ۲۸ تیرماه ـ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به مشکلات کشاورزان در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: متاسفانه امسال سال خوبی برای کشاورزان نبود، اکثر کشاورزان با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند و حتی سطح برداشت محصول امسال بسیار پایین بود.
نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان با بیان این که برداشت از محصول دیم امسال تقریبا وجود نداشت، افزود: محصولات آبی هم ۷۰ درصد کاهش داشت.
وی تاکید کرد: بحث اصلی در حال حاضر وضعیت بیمه کشاورزان است، چون اکثر کشاورزان محصولات خود را به اجبار بیمه کردند، متاسفانه بیمه پاسخگوی پرداخت خسارت کشاورزان نیست و امیدواریم با تمدید وام‌های کشاورزی برای سال آینده، کشاورزان بتوانند حداقل در سال آینده روی پای خود بایستند و از دولت هم انتظار داریم سریعتر در این باره تصمیم بگیرد.
شهریاری در بخش دیگری از تذکر خود به بحث آب آشامیدنی روستایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در اکثر روستاهای استان خراسان شمالی ما مشکل کمبود آب داریم و در حدود ۱۵۵ روستا، در حال حاضر با تانکر آب خود را تامین می کنند.
وی همچنین تاکید کرد: در رابطه با دهکده رضوی هم که قرار بود به عنوان مصوبات دولت، تعیین تکلیف شود مشکل این روستا هم حل نشده که امیدواریم مسئولان استان و دولت در این باره رفع مشکل کند.
"
سیدشهاب الدین صدر" که ریاست ساعت پایانی جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: امیدواریم با پیگیری دستگاه های اجرایی خشکسالی و مشکل آب کشاورزی این روستاها حل شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1123.bos