شماره: 1100 تاریخ : 1390/04/27-12:00:00

افزایش قیمت مرغ در ماه رمضان شدید نخواهد بود

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه گفت: ممکن است در ایام ماه مبارک رمضان و شب عید قیمت مرغ و تخم مرغ تغییرات فصلی و جزیی داشته باشد ولی تغییرات شدیدی نخواهد بود

به گزارش شبکه حلیلی، خبری بانک و صنعت :حسن مهربانی یگانه  اظهار داشت: هم اکنون در کشور ماهانه بیش از 85 میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید می شود و این میزان تولید در سال بیش از یک میلیارد قطعه جوجه است.
وی با اعلام اینکه صنعت طیور ایران رتبه هفتم جهان را از نظر میزان تولید به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از 300 واحد فعال جوجه یک روزه در کشور فعالیت دارند.
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه کشور با تاکید اینکه کل اشتغال بخش طیور در کشور به بیش از 600 هزار نفر می رسد، افزود: صنعت طیور گردش مالی نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان را نیز به خود اختصاص داده است.
این استادیار دانشگاه تهران با ابراز تاسف از راندمان پایین تولید طیور در کشور، عنوان کرد: تولید طیور در کشور با راندمان بالایی انجام نمی شود و با راندمان نسبتا ضعیف خود نمی توانیم با تولیدات کشورهای پیشرفته جهان رقابت کنیم.
وی با تاکید اینکه: "از ایران صادرات قابل توجهی در بخش مرغ و تخم مرغ نداریم "، گفت: قیمت تمام شده مرغ و تخم مرغ در ایران با توجه به قیمت کنونی ارز، قیمت بالایی است بنابراین خریداران اطراف ایران و کشورهای همسایه ترجیح می دهند که از تولیدکنندگان بزرگ دنیا نظیر برزیل خرید کنند.
مهربانی یگانه درمورد واردات بخش طیور ادامه داد: واردات تنها در یک مقطعی انجام می شود تا بتوانیم تب قیمتی را کاهش دهیم ولی به آن گونه که فکر می شود واردات طیور و مرغ در ایران نداریم.
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه کشور عنوان کرد: ما ترجیح می دهیم تا به تولیدات داخلی توجه بیشتری داشته باشیم و با حمایت سرمایه گذاران داخلی بتوانیم تولیدات اقتصادی تری را شاهد باشیم.
وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در ماه رمضان و شب عید متذکر شد: ممکن است در ایام ماه مبارک رمضان و شب عید قیمت مرغ و تخم مرغ تغییرات فصلی و جزیی داشته باشد ولی تغییرات شدیدی نخواهد بود و این امر طبیعی است.
مهربانی یگانه با اعلام اینکه در ماه رمضان و شب عید مشکلی برای عرضه در این بخش وجود ندارد، گفت: در این ایام از سال اگرچه اندکی در قیمت نوسان و افزایش داریم ولی به مقدار تقاضا مرغ تولید می شود و با فشار روی عرضه و تقاضا و تاثیر بر قیمت، مقداری افزایش را شاهد هستیم.

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1098.bos