شماره: 1093 تاریخ : 1390/04/27-12:00:00

یک اسرائیلی ادامه فیلم ضدایرانی «۳۰۰» را می سازد

استودیو برادران وارنر نوام مورو را برای کارگردانی «۳۰۰: نبرد آرتمیزیا» انتخاب کرد که ادامه ای بر فیلم «۳۰۰» است.

 به گزارش  شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت، استودیو برادران وارنر نوام مورو را برای کارگردانی «۳۰۰: نبرد آرتمیزیا» انتخاب کرد که ادامه ای بر فیلم «۳۰۰» است.

این کارگردان متولد اسرائیل که سال ۲۰۰۸ فیلم «آدم های باهوش» را کارگردانی کرد، برای ساخت «۳۰۰: نبرد آرتمیزیا» (با نام قبلی «خشایارشا») با جام کولت سرا (کارگردان فیلم «ناشناس» با بازی لیام نیسن) رقابت داشت.

اما استودیو برادران وارنر که به هر دو فیلمساز علاقه دارد، این دو را برای کارگردانی دو فیلم مختلف انتخاب کرده است. کولت سرا قرار است اقتباسی از «آکی را» را کارگردانی کند و نوام مورو هم روی صندلی کارگردانی «۳۰۰: نبرد آرتمیزیا» می نشیند. انتظار می رود هفته آینده این خبر به طور رسمی اعلام شود.

«300؛ نبرد آرتمیزیا» بر مبنای تازه ترین رمان گرافیکی فرانک میلر ساخته می شود. خشایارشا پادشاه ایران و ضدقهرمان فیلم «۳۰۰» شخصیت اصلی این رمان است،هرچند این بار شخصیت او به مراتب محوری است.

او که پس از مرگ پدرش داریوش در جستجوی جایگاه خدایگان است، با تمیستوکل سردار آتنی وارد جنگ می شود. داستان چند سال را دربرمی گیرد، اما مرکز داستان نبرد آرتمیزیوم است که سال ۴۸۰ پیش از میلاد روی داد.

زاک اسنایدر که «۳۰۰» را کارگردانی کرد فیلمنامه «۳۰۰: نبرد آرتمیزیا» را با همکاری کرت یانستاد نوشته است. قرار است این فیلم به لحاظ تکنیکی مشابه «۳۰۰» باشد.

«۳۰۰» سال ۲۰۰۶ با بودجه ای ۶۵ میلیون دلاری ساخته شد و در دنیا حدود ۴۵۶ میلیون دلار فروخت.

داستان فیلم سال ۴۸۰ پیش از میلاد روی می دهد. خشایارشا پادشاه ایران برای انتقام شکست پدرش داریوش تصمیم به فتح یونان می گیرد. او با لشگری انبوه به این کشور حمله می کند، اما در تنگه ترموپیل ۳۰۰ سرباز اسپارتی با آن ها رو به رو می شوند.

 

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1093.bos