شماره: 1091 تاریخ : 1390/04/27-12:00:00

مجمع «صدرا» بدون تقسیم سود برگزار شد

براساس صورت‌های مالی، صدرا پس از سال‌ها سرانجام به سود رسید. به طوری که سود ناخالص این شرکت در سال 89 نسبت به سال قبل 201 درصد رشد، سود عملیاتی آن 265 درصد رشد و د

 

به گزارش روز دوشنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :این در حالی است که هزینه‌های مالی شرکت نیز با کاهش 13 درصدی همراه بود و در نهایت سود خالص صدرا معادل 21 میلیارد و 933 میلیون ریال محقق شد. صدرا در سال 88 مبلغ 362 میلیارد و 695 میلیون ریال زیان خالص داشت .
اما سهامداران صدرا به دلایل مختلف از جمله تعدیل منفی صدرا از 250 به 160 ریال، عدم حمایت سهامدار عمده از سهم و حسابرسی سنوات قبل شرکت اعتراض‌های شدیدی داشتند.
قلی‌پور، معاون مالی و اداری صدرا در پاسخ به پرسش‌های اعتراضی سهامداران درباره تعدیل منفی شرکت گفت: مدیران سابق صدرا بر مبنای پروژه‌هایی که قرار بود ظرف 36 ماه آینده به بهره‌برداری برسند، سود هر سهم صدرا را 250 ریال اعلام کرده بودند اما به دنبال تغییر مدیران و عدم پیشرفت در پروژه‌های شرکت، مدیرعامل جدید اصراری به اتمام پروژه‌ها ظرف مدت 36 ماه نداشت و با نظر جمعی مدیران شرکت تعدیل به بازار اعلام شد. وی در پاسخ به شعارهای سهامداران برای استعفای مدیرعامل جدید صدرا گفت: سهامداران حقیقی نسبت به مدیرعامل سابق شرکت نیز همین نظر را داشتند. در حالی که مشکلات چندساله صدرا به حدی زیاد بوده که طی یک یا دوسال توسط هیچ مدیری حل شدنی نیست وی با اشاره به اینکه مدیران شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا مشکل حل شود اعلام کرد: برای رفع مشکلات صدرا نیاز به زمان بیشتری است. سهامداران صدرا اما در این میان با اعتراض به عدم حضور سردار رستمی اعلام کردند ما از صدرا انتظار نداریم که در اندازه شرکت‌های بین‌المللی ظاهر شود اما از سهامدار عمده سردار قاسمی درخواست حمایت از این سهم را داریم.
در ادامه این جلسه سهامدار عمده صدرا قول حمایت از سهم را داد قولی که شاید بازار امید چندانی به آن نداشته باشد اعتصام، مدیرعامل صدرا در ادامه با اشاره به پروژه‌هایی که در دست اجرا است، گفت: در حال حاضر فاز 14 پارس جنوبی یکی از پروژه‌هایی است که تنها امور مهندسی آن در دست شرکت است. وی با اعلام خروج صدرا از لیست سیاه افزود: بهبود تعامل صدرا با کارفرمایان قبلی و جلب اعتماد آنها باعث شده که پروژه‌های میلیارددلاری داشته باشیم. وی تصریح کرد: در حال حاضر قرارگاه خاتم با نگاه حمایتی پروژه‌های خود را در اختیار همه قرار داده است. اعتصام همچنین با اشاره به مصوبه کارگروه نمایندگان ویژه رییس‌جمهوری گفت: وزارت صنایع و معادن پی‌گیری‌های لازم را برای اختصاص رقمی تا مبلغ 500 میلیون دلار به شرکت صدرا داده که تاکنون اجرایی نشده است اما امیدواریم به زودی به نتیجه برسد. وی دریافت سند هتل مروارید نکا را از دیگر اقدامات شرکت در سال 89 اعلام کرد.
مدیرعامل صدرا در ادامه با اشاره به اینکه کشتی چهارهزار و 800 تنی شرکت یکبار تا مرحله فروش رفت اما قطعی نشد، اضافه کرد: اکنون در حال مذاکره برای فروش این کشتی هستیم که و غیر این صورت شرکت از آن استفاده خواهد کرد. اعتصام با اشاره به رشد 42 درصدی درآمد صدرا افزود: در صورتی که شرکت مشکل هزینه‌های بانکی خود را حل کند سود بیشتری خواهد داشت؛ چراکه بخش عمده‌ای از سود شرکت بابت هزینه‌های بانک از بین می‌رود. وی ادامه داد: 70 درصد از کالا و تجهیزات مورد نیاز شرکت از خارج تامین می‌شود که به همین دلیل شرکت با مشکلات ارزی مواجه شده، اما تلاش مدیران بر این است تا مشکلات را برطرف کنند. وی درخصوص تحریم‌ها و اثرات آن در تامین کالا و اجرای پروژه‌ها گفت: در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز خود را از شرکت‌های آسیایی تامین می‌کنیم اما به دنبال راهکارهای جدی برای عبور از تحریم‌ها هستیم. در پایان، مجمع عمومی عادی صدرا بدون تقسیم سود نقدی و مجمع فوق‌العاده آن با تصویب خروج از ماده 141 قانون تجارت پایان یافت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1091.bos