شماره: 1075 تاریخ : 1390/04/26-12:00:00

بنزین 700تومان پر طرفدار شد

همزمان با سفرهای تابستانی و نیز در کشاکش اعیاد شعبانیه به خصوص عید میلاد امام زمان، میزان مصرف بنزین در کشور به یکباره بالا رفت.

 به گزارش روز یکشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، از آنجایی که بنزین سهمیه ای 60 لیتری خودروها در همان چند روز اول ماه تمام می شود" خودروهای شخصی" ، همگام با بالا رفتن مصرف ، صاحبان خودرو ها به ناچار از بنزین لیتر 700 تومان استقبال کرده اند.

برخی از راننده ها می گویند نظر به اینکه گفته می شود قرار است بنزین بار دیگر گران شود و مسوولان سوخت این افزایش قیمت را با احتیاط رد می کنند، این دسته از راننده ها اظهار می دارند که تا قیمت ها گران نشده باید از همان بنزین لیتری 700 تومان استقبال شایان کرد.

براساس آمارها میزان مصرف بنزین امروز یکشنبه همزمان با نیمه شعبان و اوج مسافرت ها درون شهر و برون شهری رکورد جدیدی پیدا کرده است و از دیروز که 20 میلیون لیتر اعلام شدهم فراتر رفته است.

طبق این آمار از روز چهارشنبه هفته گذشته که اداره های دولتی و نهادها تعطیل شدند، روزانه میزان مصرف بنزین در کشور به رقمی بیش از 5 میلیون لیتر رسیده است که این میزان نیز خود یک رکورد تازه محسوب می شود.

انتظار می رود اگر چه اعیاد اسلامی در ماه شعبان امروز تمام شد ، آما خانواده ها تا نهم مرداد ماه و همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر میزان سفرها می افزایند و میزان مصرف سوخت در کشور همچنان روند صعودی خواهد داشت.

بیشترین مصرف بنزین هم در محورهای شهرهای مذهبی و شمال ایران است که بالاترین مسافر و ترافیک خودروها را به همراه دارند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1074.bos