شماره: 1065 تاریخ : 1390/04/25-12:00:00

واردات گوشت نباید به ضرر تولیدکننده باشد

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: وقتی ظرفیت تولید داریم باید از تولیدکننده حمایت کنیم.

به گزارش روز شنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :عباسعلی ناصریان با بیان این که شرایط باید به گونه ای باشد که تولیدکننده برای تولید تشویق شود، اظهار کرد: واردات باید طوری باشد که به ضرر تولیدکننده نباشد. دادن بازار تولید به تولیدکنندگان خارجی منطقی نیست و تحت هر شرایطی باید از تولیدکننده حمایت شود.
این استاد دانشگاه با اشاره به این که در کشور نیروی بسیاری برای تولید داریم، تصریح کرد: نوسان قیمت مواد غذایی بسیار زیاد است. به همین دلیل تولیدکننده نمی تواند برای یک سال برنامه ریزی کند و وقتی که ریسک تولید برای او زیاد می شود تمایلی برای آن ندارد.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ثبات بازار و تداوم منطقی آن را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: اگر قرار است قیمت نهاده ها بالا برود تولیدکننده باید آگاه شود تا بتواند برنامه ریزی کند همچنین باید بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار شود.
ناصریان افزود: در همه جای دنیا دولت ها روی مواد غذایی اساسی از جمله گوشت بسیار حساس هستند. در رابطه با این اقلام خوراکی قیمت ها نباید لجام گسیخته بالا و پایین برود.دولت و عوامل برنامه ریز و سرمایه گذار باید سیاست هایی را برای کنترل قیمت تنظیم کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز به دلیل قیمت بالای نهاده ها و مشکلات موجود برای تولید بالا است که اگر بازار مدیریت شود قیمت ها پایین می آید و این نه از طریق تفکرات و شیوه های سنتی بلکه از مسیر علم و دانش امکان پذیر است.
ناصریان در پایان عنوان کرد: وجود تشکل هایی که تولیدکننده، مصرف کننده و دولت در آن ها حضور داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1065.bos