شماره: 1063 تاریخ : 1390/04/25-12:00:00

افزایش مجدد 110 تومانی قیمت شیر تا آخر سال

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت: قیمت خرید شیر از دامداران تا پایان سال دو بار اصلاح خواهد شد به طوری که از اول مهر به قیمت 570 تومان و تا پایان سال هم ب

به گزارش روز شنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :سعید سلطانی سروستانی اظهار داشت: قیمت خرید شیر از دامداران تا پایان سال از 520 تومان کنونی به 630 تومان افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل اتحادیه سراسرس دامداران کشور افزود: افزایش 110 تومانی قیمت شیر به دلیل همسان سازی قیمت فروش با قیمت تمام شده و در دو نوبت مهر و پایان سال انجام خواهد شد.
سلطانی گفت: در حال حاضر جلسات تعیین قیمت شیر در استان ها هم ادامه دارد و در بسیاری از این استان ها قیمت 450 تومان را تصویب کرده اند.
وی افزود: این فشار به دامدار تنها برای جلوگیری از افزایش قیمت لبنیات است.
سلطانی گفت: قیمت تمام شده یک کیلوگرم شیر 573 تومان است و تقریبا در حال حاضر حداقل 50 تومان زیر قیمت از دامدار خریداری می شود همه اینها از جیب دامدار می رود و حتی تاوان ثابت نگه داشتن قیمت لبینات را هم دامدار می پردازد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرکزی دامداران کشور گفت: در حالی که هیچگونه یارانه و حمایتی از بخش تولید نشده است بی انصافی است که اینچنین با قیمت نازل تری محصول دامدار را بخرند.
وی افزود: اصلاح دو بار قیمت تا آخر سال در کمیته تعیین نرخ شیر مصوب شده است.

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1063.bos