شماره: 1060 تاریخ : 1390/04/25-12:00:00

زیان صنعت چای هند از اختلاف ارزی تهران دهلی نو

دبیرکل سازمان صادرات چای هند با اشاره به زیان صنعت چای این کشور از اختلاف ارزی تهران دهلی نو ،گفت :سهم هند از بازار 100 هزار تنی چای ایران تنها 15 هزار تن است.

به گزارش روز شنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :به دنبال رشد تقاضا در بازارهای خارجی و کاهش تولید کنیا میزان صادرات چای از مناطق شمالی هند طی ماه می 2011 با بیش از 30 درصد رشد به 4.8 میلیون کیلو گرم رسیده است.
میزان صادرات چای از مناطق شمالی هند در مدت مشابه سال قبل به 3.7 میلیون کیلو گرم رسیده بود. سوجیت پاترا دبیر کل سازمان صادرات چای هند تاکید کرد بهبود و رشد تقاضا در بازارهای خارجی و کاهش تولید کنیا تاثیر زیادی در افزایش صادرات چای هند در این مدت داشته است .
بر اساس این گزارش خشکسالی شدید و بی سابقه در مناطق وسیعی از آفریقا موجب کاهش شدید تولید چای سیاه در کنیا شده است .
وی افزود اکنون به فکر بهبود کیفیت چای صادراتی هستیم و می خواهیم با ارتقای کیفیت میزان چای صادراتی خود را افزایش دهیم .
در ادامه افزود ادامه تنش ارزی با ایران تاثیر منفی زیادی بر صادرات چای هند به این کشور داشته است و موجب کاهش درآمد صادر کنندگان چای هند خواهد شد .
وی گفت صادرات چای هند به ایران با مشکلات ارزی روبرو شده است . به همین علت ما تنها قادر به صادرات انواع خاصی از چای به ایران هستیم . بازار چای ایران هر سال 100 میلیون کیلو گرم مصرف می کند که از این رقم 15 میلیون کیلو گرم از سوی هند تامین می شود .
به دنبال فشارهای آمریکا بر دولت هند بانک مرکزی این کشور از دسامبر گذشته انجام مبادلات ارزی بین دو کشور در چارچوب اتحادیه پایاپای پولی آسیایی رابا شرکتهای ایرانی ممنوع کرده است.

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1060.bos