شماره: 1050 تاریخ : 1390/04/23-12:00:00

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان صنایع‌دستی تهران:

مشکل مالیاتی فروشگاه‌های صنایع‌دستی بر جای خود باقی است

در حالی که از مدت‌ها پیش تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی از مالیات معاف هستند، فروشگاه‌های صنایع‌دستی همچنان مالیات پرداخت می‌کنند.

به گزارش روز پنج شنبه شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت : رئیس اتحادیه صنف فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع‌دستی تهران در گفتگو با خبرنگار میراث آریا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: حمایت از فروشندگان صنایع‌دستی نیز به اندازه تولیدکنندگان و صادرکنندگان اهمیت دارد.
    
    حسین شیرچی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکصد فروشگاه صنایع‌دستی در استان تهران به فروش این محصولات مشغولند، گفت: این فروشگاه‌ها اغلب بزرگ هستند که همین موضوع هزینه سرقفلی و مالیات آن‌ها را افزایش می‌دهد.
    
    او تصریح کرد: از مدت‌ها پیش موضوع معافیت مالیاتی فروشگاه‌های صنایع‌دستی در حال پیگیری است که متأسفانه تا به حال نتیجه مثبتی نداشته است.
    
    رئیس اتحادیه صنف فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع‌دستی تهران افزود:‌ این اتحادیه در حال حاضر مجوز آغاز به فعالیت فروشگاه‌های صنایع‌دستی تهران را صادر می‌کند.
    
    این مقام مسوول بیان داشت: در مجموع اتحادیه صنف فروشندگان صنایع‌دستی تهران و سایر اتحادیه‌های استانی زیر نظر شورای عالی اصناف فعالیت می‌کنند.
    
    شیرچی با بیان اینکه در حال حاضر نبود راهکارهای مناسب برای حل مشکل فروشندگان صنایع‌دستی زمینه‌ساز تمایل اندک آن‌ها به عرضه این محصولات شده، گفت: بخشی از چرخه ترویج و ماندگاری این بخش از هنر- صنعت کشور فروش مناسب و به موقع است.
    
    او تأکید کرد: برترین تولیدات صنایع‌دستی استان‌ها در فروشگاه‌های صنایع‌دستی تهران به فروش می‌رسند و در صورت تعطیلی آن‌ها بازار فروش محصولات متضرر می‌شود.
    
    رئیس اتحادیه صنف فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع‌دستی تهران یادآور شد: آمادگی برای همکاری در راستای رفع مشکلات موجود بر سر راه فروشگاه‌های صنایع‌دستی توسط این اتحادیه وجود دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1050.bos