شماره: 1036 تاریخ : 1390/04/22-12:00:00

افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت تورهای مشهد

نیمه شعبان سبب شده تا مشهد اولین مقصد سفر گردشگران داخلی در تعطیلات پیش‌رو باشد. هر چند که نرخ این سفر مانند سفر کیش افزایش داشته است. این در حالی است که افزایش 12 درصد

 به گزارش روز پنج شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، گرمای تابستان است و بازار تورهای مسافرتی هم نسبتاً‌ داغ شده به‌ویژه که تعطیلی روز یک‌شنبه فرصت بیشتری برای سفر در اختیار مردم قرار داده است. مناسبت مذهبی نیمه شعبان سبب شده که مسافران علاقه بیشتری به شهر مشهد داشته باشند.

 
در این شرایط هتل‌داران مشهد نرخ‌های خود را افزایش داده‌اند و به تبع قیمت تورهای مسافرتی نیز نسبت به تاریخ‌های دیگر افزایش یافته است. به عنوان مثال توری که 235هزار تومان قیمت داشته،‌ در این روزها 295هزار تومان فروش رفته است. هر چند هتل‌داران مشهد می‌گویند که نرخ‌ها تغییری نداشته است.
 
مقصد دیگری که علاقه‌مند زیادی دارد و این روزها در رده بعدی جای می‌گیرد جزیره کیش است که برنامه جشنواره تابستانی را برگزار می‌کند. قیمت تورهای این جزیره نیز با افزایش روبه‌رو بوده و تور 260هزار تومانی،‌ 310هزار تومان یا تور 240هزار تومانی 330هزار تومان شده است.
 
البته پیش از این تعطیلات، برگزاری جشنواره سبب شده تا با وجود هوای گرم، نرخ سفر به جزیره کیش در دوره برگزاری یعنی از 26 خرداد تا 25 مردادماه افزایش داشته باشد. یکی دیگر از موارد مربوط به سفر کیش که دارای پرواز یا هتل چارتر است، زمان مراجعه و درخواست است ‌بدین معنی که در صورت به حد نصاب نرسیدن،‌ قیمت تور در یکی دو روز پیش از برگزاری کاهش خواهد داشت.
 
نکته قابل توجه در این سفرهای پایان هفته آن است که افزایش 12درصدی نرخ بلیت هواپیما در آنها اعمال نشده در حالی که قرار است از پایان همین ماه اعمال شود.
 
همچنین قابل توجه است که گویا مردم سفر هوایی را بر سفرهای گروهی زمینی ترجیح می‌دهند زیرا مقاصد خوش آب و هوایی مانند چهارمحال یا آذربایجان شرقی و غربی مانند مشهد و کیش مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.
 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1036.bos