شماره: 1032 تاریخ : 1390/04/22-12:00:00

کشتی به سبک هتل 5 ستاره برای اولین بار در ایران

کشتیرانی والفجر در نظر دارد طرح بلند مدتی را اجرا کند که به موجب آن و برای اولین بار در کشور کشتی های کروز در توسعه گردشگری ایران به خدمت گرفته خواهند شد.

 به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت، بر اساس گزارش شبکه دریایی مدیرعامل کشتیرانی والفجر  با بیان این مطلب افزود : « کشتیرانی والفجر در راستای اجرای یکی از ماموریت های خود و فعال کردن گردشگری دریایی در جزایر و مناطق آزاد قصددارد اولین قدم را در تشکیل ناوگان کشتی های کروز کشور بردارد . »


کاپیتان "حمزه کشاورز" با اشاره به برگزاری نشست با مسئولین سازمان گردشگری و میراث فرهنگی ، سازمان ایرانگردی و جهانگردی، سازمان توسعه و تجارت وکلیه مناطق آزاد دریایی کشور از استقبال این سازمانها در اجرای این طرح خبر داد .
مدیر عامل کشتیرانی والفجر با اشاره به اینکه این کشتی که دارای امکاناتی مشابه یک هتل پنج ستاره است اظهار داشت : طبق این طرح گردشگران می توانند ضمن بهره مندی از امکانات رفاهی و تفریحی این کشتی ها ،از جاذبه های گردشگری و دریانوردی بنادر جنوبی ایران استفاده کنند.


کشاورز گفت : امیدواریم با همکاری سازمانهای مربوطه این طرح بزودی اجرایی شود .
مدیر عامل کشتیرانی والفجر هزینه خرید این کشتی ها (دست دوم ) را بین 70 میلیون دلار تا 120 میلیون یورو عنوان کرد و افزود: تنها مشکل این طرح قیمت بالای این کشتی ها است که با توجه به اهداف این طرح و استقبال سازمانهای مربوطه توجیه اقتصادی دارد.
وی در خصوص برنامه کشتیرانی والفجر برای خرید کشتی های کروز گفت :در ابتدا به خرید یک فروند از این شناورها اقدام خواهد شد که در صورت استقبال گردشگران تعداد آنها افزایش خواهد یافت.


کشاورز هدف از خرید این کشتی ها که ظرفیت حمل حدود 300 مسافر را دارند توسعه گردشگری در جزایر و بنادر جنوبی کشور عنوان کرد و گفت :در گام بعدی این کشتی ها به کشورهای منطقه سفر خواهند کرد که امیدواریم با توجه به حمایت و استقبال سازمانهای زیربط این امر نیز محقق شود.
وی در ادامه به اقدامات توسعه ای کشتیرانی والفجر اشاره کرد و افزود : این شرکت هم اکنون خرید کشتی های حمل سیمان را در دستور کار فوری خود قرار داده است علاوه بر این خرید کشتی های دو هزار TEU کانتینری و همچنین خرید دو فروند کشتی کاتاماران نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.
به گفته کشاورز با توجه به نیاز منطقه بزودی خرید دو فروند ساپلای بوت جهت ارائه خدمات به سکوهای نفتی در خلیج فارس توسط این شرکت انجام خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1032.bos