شماره: 1018 تاریخ : 1390/04/22-12:00:00

عرضه نهاده های دامی،10 درصد پایین تر از نرخ های جهانی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اعلام کرد: در حال حاضر ذرت، جو و کنجاله سویا 10 درصد پایین تر از نرخ های جهانی در اختیار دامداران قرار می گیرد.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت : صدراله دولت در خصوص تنظیم بازار سه نهاده اصلی دام و طیور (جو، ذرت و کنجاله سویا) گفت: بخش اصلی این مهم از طریق خرید تضمینی صورت می گیرد که وزارت جهاد کشاورزی عهده دار این مسوولیت است و بخش دیگری که از طریق واردات تامین می شود به عهده این شرکت است.
وی، افزایش جهانی قیمت نهاده های دامی را مورد توجه قرار داد و افزود : با توجه به ذخایری که پیش از افزایش قیمت ها صورت گرفته بوده، وضعیت مناسبی در این بخش وجود دارد و مشکلی در تامین نهاده های دامی نیست .
دولت با اشاره به افزایش تعرفه واردات جو در زمان فصل برداشت، گفت: در حال حاضر با افزایش تعرفه واردات این محصول به 40 درصد به منظور حمایت از تولید داخلی، واردات آن غیراقتصادی شده است، هر چند که ذخایر بسیار خوبی در این بخش وجود دارد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، وضعیت ذخایر دو نهاده ذرت و کنجاله سویا را مناسب ارزیابی کرد و گفت: عمدتا در تمامی ایام سال هیچ مشکلی درخصوص تامین آن وجود ندارد.

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1018.bos