شماره: 1015 تاریخ : 1390/04/22-12:00:00

هنوز قیمت جدید شیر ابلاغ و اجرایی نشده است

به گفته مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران در کمیته های استانی به دلیل عدم موافقت کارخانه ها با افزایش قیمت شیر خام و ثابت ماندن قیمت محصولات لبنی در نهایت این جلسات

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :سعید سلطانی تصریح کرد: این طرح در ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بازرگانی و دیگر نهاد های مربوطه ارائه و مورد تایید قرار گرفته اما تنها مشکل اینجاست که اعتبار تامین نمی شود درحالی که طبق قانون مصوب باید این رقم تخصیص یابد.
وی با تاکید بر اینکه قانون هدفمندی یارانه هاست؛ نه حذف آن اظهار کرد: طبق ماده چهار قانون مصوب هدفمندی یارانه ها، یارانه شیر نه تنها نباید حذف شود بلکه باید رقم آن نسبت به سال های قبل افزایش داشته باشد. در حالیکه در تصمیمات و جلسات قیمت گذاری سخنی از یارانه شیر نیست و مسوولان یارانه را در قالب تسهیلات مطرح می کنند و فراموش کرده اند یارانه، تسهیلات نیست.
سلطانی با بیان این که یارانه شیر به عنوان سرمایه گذاری در کشور است، گفت: با افزایش مصرف سرانه شیر هزینه دارو درمان کاسته می شود که در این زمینه وزیر بهداشت هم از قطع توزیع شیر یارانه ای انتقاد داشته است.
وی افزود: در استان تهران نیز پیشنهاد شد قیمت کارشناسی شیر در سه مرحله افزایش یابد؛ بر این اساس قیمت شیر در مرحله اول به 520 تومان، در مرحله دوم (اول مهر ماه) به 570 تومان و پایان سال به 630 تومان که قیمت تمام شده تولید حداقل و سود است، فروخته شود اما این قیمت ها ابلاغ نشد و همچنان شیر کیلویی 400 تومان از دامداران خریداری می شود.

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1015.bos