شماره: 1011 تاریخ : 1390/04/22-12:00:00

بانک" دی " فرابورسی شد

مدیر عامل فرابورس از کشف قیمت بانک دی خبر داد و افزود :امروز نماد بانک دی به عنوان سومین بانک به میانگین قیمت 1499 ریال در فرابورس معامله شد.

 

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :مصطفی امید قائمی با اعلام این خبر افزود : بانک دی امروز به عنوان بیست و دومین شرکت و سومین بانک فرابورسی معاملات سهامش در فرابورس آغاز شد.

 وی در ادامه توضیح داد: امروز 11 میلیون و 440 هزار سهم این شرکت بین 1420 تا 2هزار ریال معامله شد که در نهایت با میانگین قیمت1499 ریال قیمت خورد.

 به گفته مدیر عامل فرابورس با معامله سهام این شرکت ارزش بازار فرابورس حدود 3 هزار میلیارد ریال دیگر افزایش پیدا کرد .

 مدیر عامل فرابورس در خصوص روش جدید که فرابورس در خصوص شرکتهای سهامی عام اجرا می کند ، توضیح داد:با توجه به قانون سهام شرکتهای سهامی عام باید در فرابورس یا بورس معامله شوند اما شرکتهای سهامی وجود دارد که سهامداران خرد زیادی دارند و به اصطلاح بازار سهام آنها شناور است. بر اساس دستور العمل های موجود فرابورس این شرکتها نیازی به عرضه اولیه ندارند و تنها بابازگشایی نماد معاملاتی شرکت بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت به صورت حراج پیوسته (بدون مرحله پیش گشایش) گشایش می یابد.

 امید قائمی ادامه داد: در این روش قیمت پایانی معاملات بر اساس میانگین موزون قیمت های معامله شده تعیین می شود و از روز پس از گشایش، دامنه نوسان قیمت به میزان 5 درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل تعیین می شود.

 وی با اعلام اینکه نماد حق تقدم این بانک هم بازگشایی شد تاکید کرد: ؛ با توجه به عدم ثبت افزایش سرمایه بانک دی، سود نقدی هر سهم که قابل تصویب در مجمع عمومی عادی سالانه به دارندگان حق تقدم خرید سهام بانک دی تعلق نمی گیرد.

 

تات در راه فرابورس

 مدیر عامل فرابورس در بخش دیگری از سخنانش از ورود بانک تات به فرابورس خبر دادو گفت: در صورت اتمام مراحل سپرده گذاری سهام بانک تات، نماد معاملاتی " تات "در از روز دوشنبه بازار پایه فرابورس گشایش خواهد یافت. البته بهتر است کارگزاران نسبت به تعیین کارگزار ناظر برای مشتریان خود در سامانه معاملاتی اقدام کنند 

 وی در خصوص عرضه اولیه شرکت توسعه صنعت ساختمان غدیر خوزستان توضیح داد:قرار بود سهام این شرکت به همراه شرکت آ اس پ امروز در فرابورس عرضه اولیه داشته باشند اما چون اطلاعات مالی آنها به موقع ارائه نشد این عرضه ها به تعویق افتاد که امیدواریم فردا عرضه سهام شرکت آ اس پ انجام شود و پس از ارائه اطلاعات  شرکت توسعه صنعت ساختمان غدیر خوزستان سهام این شرکت هم در فرابورس عرضه شود.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1011.bos