شماره: 1003 تاریخ : 1390/04/21-12:00:00

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

هزینه 10 برابری اینترنت در مقابل خدمات فعلی

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: قیمت فعلی اینترنت در کشور 10 برابر خدماتی است که ارائه می‌شود.

 به گزارش شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت "محمود خادمی "در بیست و هفتمین جلسه نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ساری اظهار داشت: اینترنت در کشور گران است و دولت از استفاده ابزاری از اینترنت دست بردارد.
وی تصریح کرد: دولت نباید به موضوع اینترنت به صورت انتفاعی نگاه کند و دولت از فضای اینترنت به دنبال نفع شخصی وزارت خانه خودش است.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه پیشنهاد تامین باند با حفظ نظارت به بخش خصوصی واگذار شود، افزود: سرویسی اینترنتی که در کشور ارائه میشود اقتصادی نیست و ارائه اینترنت به مردم به خاطر مسائل خاص توسط دولت مطرح است.
وی با بیان اینکه نفع مادی بهره‌برداری از اینترنت در فضای فعلی کشور بر اساس روال معمول نیست، بیان داشت: قیمت فعلی اینترنت در کشور 10 برابر خدماتی است که دولت ارائه می‌دهد.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در ادامه گفت: تزریق فضای توسعه اینترنت در کشور اسفبار است.
در ادامه نائب رئیس نظام رایانه‌‌ای خراسان رضوی نیز افزود: وقت آن رسیده است که دولت سند توسعه آیتی را در بیرون از بدنه دولتی فعال‌تر کند.
سید حسن هاشمی با اشاره به اقدامات دولت در توسعه فضای آی تی در سازمان‌های دولتی تاکید کرد: سرعت اینترنت در خانه ما بسیار ضعیف و پرهزینه است.
نائب رئیس نظام رایانه‌ای خراسان رضوی با اشاره به زیرساخت مناسب اینترنت در کشور افزود: بهترین کمکی که دولت میتواند به فضای آیتی کشور کند بهتر است آموزش آی تی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
هاشمی با تاکید بر اینکه دولت برای توسعه فضای آیتی باید از درون‌گری فاصله بگیرد، بیان داشت: بسیاری از قابلیت‌های موجود در کشور به دلیل نبود بستر مناسب برای تبلیغات و معرفی آن در فضای آیتی به صورت گمنام و خارج از دسترس مردم است.
وی در پایان تاکید کرد: با توسعه مناسب فضای آیتی بسیاری از صنایع دستی که در حال فراموشی است با معرفی مناسب در این حوزه سبب رونق در این بخش می‌شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1003.bos