شماره: 464715 تاریخ : 1398/02/26-05:51:33

100 میلیارد ریال برای مبارزه با آفت ملخ در کشور مصوب شد

رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تصمیم مجلس، سازمان برنامه و بودجه مکلف است 100 میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور اختصاص دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، احمد علی کیخا روز پنجشنبه در بازدید از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در شهرستان دشتستان از توابع استان بوشهر افزود: در فاز نخست 30 میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده و انتظار می رود مابقی اعتبار مصوب برای مبارزه با آفت به زودی تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به وسعت مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی و خطر امنیت غذایی کشور در صورت ورود موج های جدید این آفت به کشور انتظار می رود سازمان برنامه و بودجه در تخصیص به موقع و بدون تاخیربودجه لازم اقدام کند.
رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اختصاص به موقع اعتبارات برای سم پاشی در زمان مشخص از بروز هزینه های تحمیلی به این بخش پیشگیری می کرد.
کیخا گفت: هر نوع تاخیر در تخصیص اعتبار، تامین ملزومات لازم برای مقابله با آفت ملخ صحرایی را با مشکل روبه رو می کند و حجم خسارت ها را افزایش می دهد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در استان بوشهر با توجه به درایت مسئولان و استفاده از ظرفیت های داخلی استان عملیات مبارزه با آفت به خوبی انجام شده است.
وی یادآور شد: با وجود همه کارهای انجام شده با توجه به هجوم آفت و گستردگی منطقه استان نیازمند حمایت بیشتری در این خصوص است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/100-میلیارد-ریال-برای-مبارزه-با-افت-ملخ-در-کشور-مصوب-شد.bos