شماره: 6561 تاریخ : 1391/07/18-10:47:27

زرماکارون به عنوان صادرکننده نمونه ملی تجلیل شد

برای چهارمین سال ،

همزمان با برگزاری پانزدهمین همایش روز ملی صادرات، شرکت زرماکارون برای چهارمین سال متوالی به عنوان صادرکننده نمونه ملی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

 
به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی و پژوهشی زر، زرماکارون به دلیل ویژگی های مهمی چون جهش صادرات، نسبت صادرات به فروش کل، حفظ و توسعه بازارهای هدف و دریافت گواهینامه های کیفی صادراتی، مستحق دریافت این عنوان شناخته شد.

در این همایش نیز مرتضی سلطانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی و پژوهشی زر، بعنوان نماینده صادرکنندگان بخش صنعت به ایراد سخنرانی پرداخت.
متن سخنرانی
به نام خدا
سلام
 
فرزندان این سرزمین، زائیده تلاش، سختی و ایثارند و همواره از تمامی تنگناهایی که در طول تاریخ پربرکت ایران، بوجود آمده است، سربلند، موفق و پیروز بیرون آمده اند.
امروز خون مقدس شهید همت ها هنوز در جوش و خروش است و همت والای این بزرگان عرصه ایثار، راهگشا و الگوی مردان و زنان این کشور است.
جهادگران عرصه تولید و صنعت نیز در طول سالها تحریم و فشار دشمنان، کماکان استوار و مستحکم ایستاده اند و به زیبایی هر چه تمام تر در راه توسعه پایدار ایران عزیز، کار می کنند و آنگونه که مقام معظم رهبری می‏فرمایند، ایشان نیز تولید را عبادت می‏دانند.
 
امسال سال جهاد اقتصادی است، امسال زمانی است که باید حرکتی جهادی برای عبور از تنگناها داشت. امسال زمانی است که باید آنچه مانع و سد در مقابل ما قرار دارد به کنار زد و با افتخار پرچم اقتدار ایران را بر بلندترین قله ها به اهتزاز در آورد.
ما نه آن موجیم که از دریا گریزیم، ما خود دریاییم.....
 
جهاد عزیزان تولید و صنعت، رشد صادرات غیر نفتی را در طی این چند سال به همراه داشته است و علی‏رغم تمام تحریم ها و فشارهای خارجی، بخش خصوصی هیچگاه دست روی دست نگذاشته است. اینان با مدیریت دانش محور خود و با عشق به این سرزمین، روندی متعالی برای افزایش کیفیت، بهره‏وری و تولید را پیش رو گرفته اند.
 
صنعتگر امروز ایران، تولید را عبادت می‏‏داند، همدلی و یکپارچگی را اصل مهم در موفقیت می‏داند و بازو به بازو در کنار هم سخترین شرایط را پشت سر گذارده‏اند. از این رو حاشیه سازی های کوچک و خرد را محفلی برای انجام وظایفش نمی دانند. به واقع جامعه صنعت و تولید ایران نمی‏گذارد یک استثناء با سهم حداکثر 5 درصدی، اصل 95 درصدی را تحت شعاع قرار دهد.

عرض کردم استثناء، به این معنا که نمی توان چنین رویدادهایی را بعنوان قاعده محسوب کرد.
انصافاً سالیان درازی است که سیستم بانکی کشور به پشتوانه بدنه کارشناسی مخلص و امین خود، هزاران و میلیون ها طرح را مستقل و درست بررسی کرده اند. بانکهای ما همیشه در کنار و پشتوانه تولید و صنعت بوده اند. و هر آیینه اگر لحظه ای حمایت آنان نبود، بی شک چرخ صنعت به کلی از حرکت باز می ایستاد.
 
حال شرط جوانمردی نیست که به خاطر یک حاشیه، اصل بدنه بانکی کشور را زیر سوال ببریم، زیرا نتیجه این اقدام نادرست و ناعادلانه، فشار مضاعف به تولید خواهد بود، چرخ اقتصاد مملکت از کار می‏افتد و هزاران معضل دیگر بوجود می‏آورد.
عزیزان شبکه بانکی باید به سالها تلاش خالصانه خود، افتخار کنند، چرا که ملت ایران به آنها افتخار می‏کنند. باید به ایشان بها داده شود، باید زمینه های تجدید انگیزه برای ایشان فراهم گردد.
ریاست محترم جمهوری و بزرگان دولت محترم قادرند این انگیزه را بازگردانند. در غیر اینصورت شکافی عظیم بین بانک ها و تولیدکنندگان بوجود می‏آید که منافع عمومی کشور را به خطر خواهد انداخت.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/-زرماکارون-به-عنوان-صادرکننده-نمونه-ملی-تجلیل-شد.bos