شماره: 6383 تاریخ : 1391/06/29-09:49:49

ایران با انرژی تجدیدپذیر تحریم ها را دور می زند

وال استریت ژورنال:

وال استریت ژورنال با اشاره به برنامه های ایران برای تولید برق از منابع تجدیدپذیر انرژی نوشت: ایران تحریم ها را با انرژی باد به چالش می کشد.

 وال استریت ژورنال طی گزارشی نوشت: ایران که در پیگیری برنامه هسته ای اش مصمم نشان داده است به سمت انرژی بادی و سایر منابع تجدیدپذیر انرژی روی آورده تا تحریم ها را به چالش بکشد.
براساس این گزارش: ایران قصد دارد تا سال 2015 حدود 5 هزار مگاوات برق از انرژی خورشید تولید کند و رئیس جمهور ایران در ماه مه 620 میلیون دلار علاوه بر بودجه مصوب قبلی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در این کشور اختصاص داد. ایران در این راه از پشتیبانی و حمایت شرکت های خارجی هم استفاده می کند اگرچه با مشکلاتی نیز در این زمینه روبرو است.
در این باره مجله بین المللی «تحقیقات انرژی های تجدیدپذیر» در جدیدترین شماره خودش نوشت: ایران ظرفیت تولید 20 هزار مگاوات برق از انرژی باد را دارد. ایران در سال 2010 حدود 200 گیگاوات ساعت برق از انرژی باد تولید کرد که اندکی کمتر از تولید این کشور در سال قبل از آن بود.
وال استریت ژورنال افزود: شرکت های ایرانی اطمینان دارند که می توانند محدودیت های ناشی از تحریم ها را از میان بردارند و تولید ایران در بخش انرژی های تجدیدپذیر را افزایش دهند. این در حالی است که اتحادیه اروپا حاضر است در بخش انرژی های تجدیدپذیر با ایران همکاری داشته باشد اما آمریکا با این کار مخالفت می کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/-ایران-انرژی-تجدیدپذیر-تحریم-ها-.bos