پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450674 تاریخ : 1397/12/14-10:40:12
,17,21,
یارمحمدی: رقابت چین و افغانستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

سرمایه گذاری 210 میلیون دلاری افغانستان در بندر چابهار؛

یارمحمدی: رقابت چین و افغانستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس از سرمایه گذاری 210 میلیون دلاری شرکت های افغانستانی در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس  از درخواست بسیاری از کشورها و شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در بندر چابهار خبر داد و گفت: خوشبختانه امروز بندر چابهار در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته و شرکت های خارجی نیز به دنبال آن هستند که در این مسیر سهم داشته باشند.

سرمایه گذاری 210 میلیون دلاری افغانستان در بندر چابهار

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعلام آمادگی شرکت های سرمایه گذاری کشور افغانستان برای سرمایه گذاری در پروژه توسعه بندر چابهار، گفت: بر اساس گزارش مسئولان مربوطه، این شرکت ها به دنبال سرمایه گذاری 210 میلیون دلاری در بندر چابهار هستند.

چین به دنبال سرمایه گذاری در  بندر چابهار است

وی افزود: از طرف دیگر درخواست های سرمایه گذاری در بندر چابهار تنها معطوف به شرکت های افغانستانی نمی شود، بلکه کشورهای دیگر مانند چین نیز به دنبال سرمایه گذاری در این حوزه هستند.

یارمحمدی ادامه داد: هفته گذشته همایشی در منطقه چابهار برای بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه بندر چابهار برگزار شد و در این نشست شرکت های بزرگ خارجی نیز مشارکت داشتند به طوری که میزان حضور تجار و سرمایه گذاران غیر قابل انتظار بود.

ارائه مشوق های جدید برای جذب سرمایه گذاران جدید در پروژه توسعه بندر چابهار

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در شرایط کنونی مشوق های بسیاری برای جذب سرمایه گذاری در بندر چابهار ارائه شده و کشورهای دیگر به دنبال رقابت برای کسب موقعیت های سرمایه گذاری در این حوزه هستند.

وی ادامه داد: بندر چابهار از نظر جغرافیایی و ژئوپلیتیکی جایگاه منحصر به فردی دارد و ایران می تواند از این عرصه برای توسعه اقتصادی و کسب درآمد استفاده کند، میزان سودآوری بندر چابهار در صورت تحقق برنامه ها به میزانی است که ما می توانیم فروش نفت خود را متوقف کنیم.

توسعه زیرساخت های ریلی و جاده ای سیستان و بلوچستان لازمه توسعه بندر چابهار

 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس افزود: البته سازمان بنادر و وزارت راه و شهرسازی باید تمام تلاش خود را برای اجرای برنامه ها و توسعه منطقه چابهار صورت دهند، به نظر من در شرایط کنونی ایجاد زیرساخت های ریلی و جاده ای در اولویت قرار دارد و باید در جهت تسریع اجرای این برنامه ها اقدام کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 349
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران