پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280083 تاریخ : 1396/03/07-12:54:37
,13,10028,10034,
گوشت گرم وارداتی باید به قیمت تنظیم بازار فروخته شود/برخورد آنی و جدی تعزیرات با متخلفان

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران هشدار داد:

گوشت گرم وارداتی باید به قیمت تنظیم بازار فروخته شود/برخورد آنی و جدی تعزیرات با متخلفان

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران با تاکید بر اینکه برای رعایت حقوق مردم با هیچ کسی تعارف نداریم، گفت: گوشت گرم وارداتی باید به قیمت تنظیم بازار فروخته شود و تعزیرات با متخلفانی که گوشت را خارج از شبکه توزیع رسمی و به قیمت آزاد بفروشند، برخورد آنی و جدی می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمد محمدی روز یکشنبه این مطلب را در نشست تعزیرات با حضور نمایندگان سازمان های اجرایی و نظارتی متولی در توزیع گوشت گرم وارداتی به مصرف کنندگان از طریق شبکه رسمی و با قیمت تنظیم بازار عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان تامین اقلام و کالاهای اساسی مردم نباید با مشکل روبرو شود، افزود: سازمان تعزیرات به عنوان دبیر کمیته تنظیم بازار گوشت، مسئول رسیدگی به تخلفات است و با متخلفان جدی برخورد می کند.
محمدی اظهار کرد: تمام گوشت های وارداتی از زمان تحویل در فرودگاه باید با نظارت فیزیکی و سیستمی دستگاه های ذیربط، مقدار، نوع گوشت، کشور مبدا و سایر ویژگی های آن، تحویل سازمان پشتیبانی امور دام شود.
وی ادامه داد: در چرخه توزیع گوشت، با نظارت های پیش بینی شده، گوشت گرم وارداتی از طریق شبکه رسمی و با قیمت تنظیم بازار ابتدا در فروشگاه های سازمان پشتیبانی امور دام توزیع می شود و پس از آن به ترتیب اولویت در سازمان میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای به دست مصرف کننده می رسد که البته این گوشت به صورت بسته بندی نیست.
مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران خاطرنشان کرد: هرگوشت گرم وارداتی که خارج از شبکه رسمی در استان تهران چه در محل سردخانه یا توزیع غیرسمی، به فروش برسد، تخلف محسوب می شود و سازمان تعزیرات به محض اطلاع از این موضوع، وارد می شود و بلافاصله باید تحویل شبکه رسمی شده تا به قیمت تنظیم بازار به دست مردم برسد.
محمدی با اشاره به اینکه نگهداری گوشت گرم حداکثر سه روز است، گفت: برای توزیع گوشت هایی که خارج از شبکه رسمی کشف شود، به صورت آنی عمل می کنیم و مجوز واردکننده متخلف نیز باطل می شود. 
محمدی درباره قیمت گوشت گرم وارداتی گفت: قیمت شقه گوسفندی هر کیلو 31 هزار و پانصد تومان است که این میزان باتوجه به نظر کمیته تنظیم بازار گوشت ممکن است در روزهای آتی تغییر کند. 

میزان کشتار دام در کشتارگاه های داخلی کاهش یافته است
مدیر کل دامپزشکی استان تهران در این جلسه گفت: میزان کشتار دام در کشتارگاه های داخلی کاهش یافته است به طوری که در مدت مشابه سال 95، روزانه 10 هزار راس گوسفند در کشتارگاه ها کشتار می شد این درحالیست که امسال 6 هزار و 500 راس کشتار روزانه کشتارگاه ها است.
برائی نژاد اظهار کرد: برای تامین بازار گوشت، تنها نباید به گوشت وارداتی توجه کرد بلکه می توان با اجرای برنامه ای از استان های غربی کشور، کسری بازار گوشت پایتخت را تامین کرد چرا که با وجود اینکه در واردات گوشت محدودیتی وجود ندارد اما میزان گوشت توزیعی کفاف بازار را نمی دهد و جوابگو نیست بنابراین باید تدابیر لازم برای اشباع بازار مصرف اندیشیده شود.
این نشست با حضور نمایندگان اتاق اصناف، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، نماینده کمیسیون تنظیم بازار، سازمان پشتیبانی امور دام، دامپزشکی استان تهران، واردکنندگان گوشت گرم ، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان میادین میوه و تره بار، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اتحادیه گوشت در سازمان تعزیرات حکومتی تهران برگزار شد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران