پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 225927 تاریخ : 1395/07/05-11:57:58
,20,
گسترش صنعت کشور با اجرای قانون مربوط به تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

مهدوی ابهری در دیدار مدیران صنعت پتروشیمی با رئیس مجلس مطرح کرد:

گسترش صنعت کشور با اجرای قانون مربوط به تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تاکید برلزوم اجرای کامل قانون مصوب مجلس درخصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت:اجرای قانون ممکن است بار مالی به همراه داشته باشد اما این موضوع به گسترش صنعت و رشد درآمدهای مالیاتی منتهی می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از خانه ملت،احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیران مجتمع‌های پتروشیمی کشور با دکتر لاریجانی گفت: مدیران صنعت پتروشیمی در طول سال‌های گذشته علیرغم اعمال تحریم‌های دشمنان توانستند به توانایی‌های خوبی دست یابند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی،ادامه داد: صنعت پتروشیمی در طول سال‌های گذشته در ایجاد واحدهای جدید موفق بوده است و روند سازندگی در این صنعت ادامه‌دار بوده است.

مهدوی ابهری با تشکر از دکتر لاریجانی و مجلس در زمینه تصویب قانون تنظیم مقررات مالی دولت در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها،تاکید کرد:امیدواریم مجلس دهم نیز با مدیریت هوشمند دکترلاریجانی بتواند با نگاه مثبتی که به حل مشکلات اقتصادی دارد،در این زمینه موفق بوده و اشتغال‌زایی در کشور ایجاد کند.

حمایت‌های مجلس و هماهنگی با دولت می‌تواند مشکلات اقتصادی را در آینده حل کند

وی ادامه داد:حمایت‌های مجلس و هماهنگی با دولت می‌تواند مشکلات اقتصادی را در آینده حل کند؛اما باید توجه داشت با توجه به پیش بینی رشد اقتصادی 8 درصد در برنامه ششم باید در این زمینه سرمایه گذاری های لازم انجام شود و صنعت پتروشیمی می‌تواند در این رابطه سهم عمده‌‌ای را برعهده بگیرد.

مهدوی ابهری افزود:به دلیل اینکه دولت نمی‌تواند سرمایه گذاری را انجام دهد و این کار باید بیشتر توسط بخش خصوصی انجام شود؛بنابراین باید موانع برداشته شود و درصورتی که دولت چابک شود،بخش خصوصی نیز می‌تواند راه را بهتر ادامه دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قانون درخصوص تعیین فرمول برای خوراک پتروشیمی‌ها در مجلس مصوب شده است؛اما در ابتدای سال 95 تنها گوشه‌ای از این قانون اجرایی شد و به طورمثال در تعیین خوراک "اتان" فرمول وجود ندارد و در صورتی که نرخ ارز تک نرخی شود در این موضوع، احتمال زیان وجود دارد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید از خام فروشی نفت جلوگیری شود،افزود:اگر قانون در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها شفاف نباشد؛سرمایه‌گذاران نمی‌توانند به موضوع توجه جدی کنند و نکته بسیارمهم این است که دولت قانون مربوط به نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را اجرایی نمی کند درصورتی که در قانون صراحتا در خصوص خوراک مایع و گاز مطالب بیان شده است.

فضای کسب و کار بعد از مصوبه مجلس در خصوص تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌هابهتر شده است

مهدوی ابهری افزود:اجرای قانون ممکن است بار مالی به همراه داشته باشد؛اما این موضوع به گسترش صنعت منتهی می‌شود و درآمدهای مالیاتی درپی خواهد داشت؛بنابراین امیدوارم مجلس و کمیسیون‌های انرژی،صنایع و معادن و برنامه و بودجه و بخش معاونت مجلس این موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد:بعد از مصوبه مجلس درخصوص تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها فضای کسب و کار در این صنعت بهتر شده است و نباید فراموش کرد در زمان تحریم ها با وجود جلوگیری از صادرات نفت، محصولات پتروشیمی صادر شد.

دولت در موضوع فاینانس‌ها در صنعت پتروشیمی و تضامین لازم برای سرمایه گذاری مساعدت‌ کند

مهدوی ابهری افزود:دولت باید در زمینه فاینانس‌ها در صنعت پتروشیمی و در موضوع تضامین لازم مساعدت‌ها را انجام دهد و باید توجه کرد بزرگترین واحدهای صنعتی افتتاح شده در کشور در سال جاری و سال آینده مربوط به صنعت پتروشیمی است.

وی باتاکید برلزوم توجه به سرمایه‌گذاری درصنعت پتروشیمی،تاکیدکرد:در بحث مالیات برارزش افزوده در صنعت پتروشیمی مسائلی وجود دارد که باید به آن توجه جدی شود و سازمان مالیاتی می‌تواند مالیات را در بخش آخر زنجیره این صنعت اخذ کند؛به نحوی که بعد از صادرات از مابقی محصولات مالیات اخذ کند.

مهدوی ابهری درخصوص اخذ عوارض آلایندگی از صنعت پتروشیمی،گفت:با وجود اینکه صنعت آلاینده در بخش پتروشیمی وجود ندارد،اما سازمان مالیاتی بیان می‌کند که باید در زمینه آلاینده نبودن نامه ارائه دهید.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور نقش بسیار مهمی داشته باشد،تصریح کرد: امیدوارم به مسائل صنعت پتروشیمی رسیدگی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 353
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران