پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282960 تاریخ : 1396/05/25-13:27:38
,14,12,
گزیده ای از عملکرد زهرا احمدی پور در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری/ رئیس سازمان منطقه آزاد کیش به تهران باز میگردد

گزارش

گزیده ای از عملکرد زهرا احمدی پور در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری/ رئیس سازمان منطقه آزاد کیش به تهران باز میگردد

دوران ریاست زهرا احمدی‌پور در سازمان میراث فرهنگی با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود.

به گزارش خبرنگار تحلیلی خبری بانک و صنعت ، زهرا احمدی‌پور در آبان ماه سال 1395 با حکم حسن روحانی  به عنوان سومین انتخاب رئیس جمهور در این حوزه  بر صندلی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکیه زد. 

وی در طول ریاست خود فعالیتها و اقدامات مثبت و منفی قابل توجهی از دیدگاه فعالان حوزه میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری  داشتند .

از جمله اقدامات مثبت و قابل توجه ایشان می‌توان به توجه هرچه بیشتر وی به نهاد‌ها و انجمن‌های مردمی اشاره کرد. 

ثبت جهانی شهر‌های ایران ، رونق بخشیدن به نمایشگاه‌های صنایع دستی و جان بخشیدن دوباره به برخی از موزه‌های تعطیل شده از کار‌های مثبت دیگر احمدی‌پور در سازمان میراث فرهنگی به حساب می‌آید.

اما وی به آن اندازه که به ثبت آثار تاریخی پرداخت، توجهی به تعیین حریم آن‌ها نداشت. به گونه‌ای که به گفته برخی از صاحب‌نظران، هم‌اکنون نزدیک به 90 درصد از میراث تاریخی و فرهنگی کشور تعیین حریم نشده‌اند و هر لحظه تهدید می‌شوند.

مهدی معمارزاده کارشناس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در گفت‌وگویی که در تاریخ 29 دی 95 منتشر شد؛ اظهار داشت: بسیاری از بناهای تاریخی و دارای ارزش فرهنگی و طبیعی تهران به دلیل نداشتن حریم مشخص و ضعف قوانین در این حوزه، در حال نابودی هستند.

احمدی‌پور در دوره ریاستش در سازمان میراث فرهنگی، تلاش زیادی برای برگرداندن کاربری فرهنگی کاخ موزه نیاوران داشت و توجه ویژه‌ای به رسیدگی هرچه بهتر و بیشتر به کاخ‌موزه‌ها نشان ‌داد. 

سازمان میراث فرهنگی در این خصوص تلاش کرد تا اثبات کند که کاخ‌ موزه‌های نیاوران وسعدآباد متعلق به خاندان پهلوی نبوده‌اند.

بنا بر آخرین اخبار به دست آمده، رئوف مدیر وقت کاخ‌ موزه نیاوران با بیان این امر که به مسئولان سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد کرده بر اثبات مالکیت کاخ‌موزه‌های نیاوران و سعدآباد اصرار نکنند، اظهار داشت: در صورتی که بنیاد مستضعفان ادعای مالکیت خود بر این کاخ‌موزه‌ها را به دست گیرد، سازمان میراث فرهنگی براساس وظایف خود روی رسیدگی به این کاخ‌موزه‌ها نظارت خواهد داشت و در این میان تأمین هزینه رسیدگی به این مجموعه‌ها برعهده بنیاد مستضعفان خواهد بود.

حال بعد از اقدامات 9 ماهه احمدی پور در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری رئیس سازمان منطقه آزاد کیش به تهران بازمی گردد تا به جای زهرا احمدی پور ریاست این سازمان را بر عهده گیرد. دکتر روحانی در حکمی در تاریخ 22 مرداد 96 ، علی‌اصغر مونسان را به عنوان «معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب کرد.

علی اصغر مونسان دانشجوی دکترای رشته عمران در دانشگاه صنعتی شریف، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی و کارشناسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است.

 در سوابق علی اصغر مونسان، عضویت در هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آتی ساز ( بنیاد مستضعفان ) و مدیر عاملی  سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به چشم می خورد . 

 اوه علاوه بر سال ها پیشینه فعالیت های اجرایی در بخش های عمرانی ، مقالات متعددی در زمینه های علمی و پژوهشی دارد . 

علی اصغر مونسان  پیشتر مدیرعامل سازمان فنی- مهندسی شهرداری تهران بوده  و سپس به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی تهران منتقل شد.

اکنون باید منتظر عملکرد چهارمین رییس پیشنهادی دکتر روحانی در این حوزه که تخصص‌اش بیشتر در زمینه‌ی زیرساخت است ، باشیم.

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 397
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران